728 x 90

جزییاتی از یک توطئه تروریستی در استرالیا

توطئه تروریستی در استرالیا
توطئه تروریستی در استرالیا
تلویزیون فرانسه 24 گزارشی از خنثی شدن توطئه حمله تروریستی به فرودگاه سیدنی استرالیا پخش کرد.

پلیس در استرالیا 10مرداد 96 گفت توطئه ساقط کردن یک هواپیما را خنثی کرده است. به‌دنبال یک سلسله حملات به چند ناحیه سیدنی 4نفر بازداشت شده‌اند. این، بخشی از یک عملیات ضدتروریستی بوده است.

مقامات نمی‌دانند حمله‌یی که هدف این توطئه بوده کجا و چه موقع بوده است. آنها تنها گفتند این گروه از افراد قصد داشتند با بمب آی.ئی.دی حمله کنند. در همین حال تدابیر امنیتی در فرودگاه استرالیا تشدید شده است.

گزارشگر فرانسه 24:‌ یک توطئه دقیق برای ساقط کردن یک هواپیما خنثی شده است. پلیس از روز یکشنبه تاکنون چندین دستگیری در سراسر سیدنی داشته است. این توطئه به‌عنوان یک تهدید تروریستی بالقوه تلقی شده است.

رئیس پلیس فدرال: «در حال حاضر 4نفر در بازداشت هستند و ما البته هنوز هیچیک از این افراد را متهم نکرده‌ایم. تحقیقات در مراحل اولیه است. ما بر این باوریم که آنها از یک تروریسم اسلامی الهام گرفته‌اند.
اینکه دقیقاً چه چیزی پشت این توطئه قرار داشته موضوعی است که تحقیق نشان خواهد داد».

تحقیقات کامل شروع شده است اما نخست‌وزیر استرالیا به‌روشنی گفت این توطئه کار یک فرد تنها نبوده است.

نخست وزیر استرالیا: «ما با یک سلسله تهدیدات تروریستی مواجهیم برخی از آنها افراد تنها هستند که خیلی سریع و با حداقل اطلاع‌رسانی از قبل فعال می‌شوند. سایر موارد توطئه‌هایی است که اطلاعات دقیق از آنها داریم».

پلیس فاش نساخته است که هدف یک پرواز داخلی یا بین‌المللی بوده است. اما تدابیر فوق‌العاده امنیتی در فرودگاه استرالیا به اجرا درآمده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0af2cd45-9159-4647-8c04-1209e2439fc3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات