728 x 90

پیامدهای سیاسی ترور ترامپ همزمان با کنوانسیون جمهوریخواهان

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

به گزارش واشنگتن اگزمینر دونالد ترامپ روز یکشنبه در مصاحبه با این روزنامه گفت تیراندازی به او در جریان تجمع انتخاباتی باعث شده که سخنرانی خود در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان را بازنویسی کند تا بر گردهم آوردن ملت آمریکا تمرکز کند.

ترامپ به واشنگتن اگزمینر گفت سخنرانی او در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان در روز پنجشنبه «قرار بود هولناک» باشد که عمدتاً سیاست‌های بایدن را هدف قرار می‌دهد، اما «اکنون سخنرانی کاملاً متفاوتی خواهد بود». ترامپ تأکید کرد «این فرصتی است برای گردهم آوردن کل کشور، حتی کل جهان و این فرصت به من داده شد».

ترامپ در طول مصاحبه خود با واشنگتن اگزمینر توضیح داد که چرا در حالی که پس از تیراندازی مأموران سرویس مخفی دور او حلقه زده بودند و از گوش او خون چکید، مشتش را بالا برد، او گفت این کار برای آن بود نشان دهد حالش خوب است و این‌که ما به پیش می‌رویم و قوی هستیم.

 

مجله تایم در آمریکا عکس ترامپ را در حالی‌که پس از ترور و مجروح شدن با مشت گره دست خود را بلند کرده است روی جلد این مجله چاپ کرد.

روزنامه واشنگتن پست نیز با درج عکس ترامپ با صورت خونین و با مشت گره کرده نوشت؛ عکسی قدرتمند که می‌تواند آمریکا را برای همیشه تغییر دهد.


واشنگتن پست افزود: ترامپ با صورتی خون آلود، دست راستش را برای تکان دادن با مشت گره کرده به سمت جمعیت بلند کرده است؛ در حالی که پرچم آمریکا بالای سرش در اهتزاز است. این عکس، چیدمانی قدرتمند است که با زوایای تهاجمی بنا شده و در یک تعادل رنگی قدرتمند هرج و مرج و درام لحظه را منعکس می‌کند. این عکسی است که می‌تواند آمریکا را برای همیشه تغییر دهد.

 

تصویر جدیدی از لحظه شلیک به سوی دونالد ترامپ در جریان گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که طی آن نشان می‌دهد ضارب بر روی بام ساختمان محل شلیک می‌رود تا برای شلیک آماده شود.

به گزارش رویترز، ترامپ در شبکه اجتماعی خودش «سوشیال تروث» اعلام کرد: مشتاقانه منتظر صحبت با ملت بزرگ‌مان در این هفته در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان در ویسکانسین هستم».

ترامپ گفت: در این لحظه، مهمتر از هر زمان دیگری است که متحد باشیم و شخصیت واقعی خود را، نشان دهیم و قوی و مصمم باقی بمانیم.

 

آسوشیتدپرس، گزارش داد کنوانسیون ملی جمهوریخواهان روز دوشنبه شروع می‌شود تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.
در این کنوانسیون نمایندگان و مقامات در شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین در میان تلاطمی که پس از تلاش روز شنبه برای جان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا شد شرکت می‌کنند و این در حالیست که ترامپ برای کاندیدا شدن رسمی حزب جمهوری آماده می‌شود.
سخنرانی‌هایی از ترامپ، معاون انتخاباتی او که هنوز ناشناخته است، برخی از کسانی که با او رقابت کردند و تعدادی دیگری که هم از نامزد خود حمایت می‌کنند و هم علیه پرونده دموکرات ها برای ریاست‌جمهوری استدلال می‌کنند، ایراد خواهد شد. امسال پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۵۰هزار شرکت‌کننده در این رویداد چهار روزه شرکت کنند.

آسوشیتدپرس هم‌چنین گزارش داد نیکی هیلی، رقیب سابق ترامپ در انتخابات مقدماتی، روز سه‌شنبه در کنگره جمهوریخواهان سخنرانی خواهد کرد. هیلی به نمایندگان خود دستور داده بود که به ترامپ رأی دهند و فراخوان عمومی برای اتحاد حزبی صادر کرده بود.

 

سناتور جونی ارنست عضو سنای آمریکا در حساب ایکس خود نوشت:

در زمانی که رژیم ایران آمریکایی‌ها را هدف قرار دهد و برای سر مقامات منتخب ما جوایز تعیین کند، قانون تحریم‌ها که من به کنگره ارائه کرده‌ام، حداکثر تحریم‌ها را علیه رژیم ایران اجرا می‌کند.

جهان به‌تازگی شاهد سوءقصد به رئیس‌جمهور ترامپ بود. تهدیدها در داخل و خارج واقعی هستند و نیاز به اقدام دارند.

قانون ارائه شده توسط من حداکثر تحریم‌ها را علیه رژیم ایران اجرا می‌کند.

 

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز در یک پیام تلویزیونی خواستار وحدت شد و خشونت سیاسی و تیر اندازی به ترامپ را محکوم کرد. وی گفت ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم که این نوع خشونت در آمریکا عادی شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c5ca98b-3d92-4ac9-8d2a-324c3a2023d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات