728 x 90

ليبرتي,

تجمع حقوقدانان مستقل عراق خواستار تامین حفاظت مجاهدان لیبرتی شد

-

تجمع حقوقدانان مستقل عراق
تجمع حقوقدانان مستقل عراق
فراخوان به برگرداندن 17500 تی وال و تأمین جان‌پناه سیمانی برای ساکنان لیبرتی
انجام تحقیقات جامع و مستقل و شفاف و بی‌طرف دربارهٴ جنایت 10شهریور در اشرف
وادار کردن دولت عراق به آزادی بلادرنگ 7گروگان اشرفی


بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد
سازمان ملل با توجه به مسئولیتهای قانونی، اخلاقی‌اش مسئول فراهم ساختن حفاظت ساکنان لیبرتی است.
به‌ویژه در زمانی که بنا بر گزارشات وارده مالکی در خلال دیدارش از تهران در ابتدای ماه دسامبر با همه شروط تعیین شده از سوی رژیم ملایان موافقت کرد این شروط شامل موافقت با ارائه خدمات بیشتر برای رژیم از جمله آزادی عمل کامل برای اطلاعات رژیم ایران و نیروی قدس و برای افزایش اقدامات سرکوبگرانه علیه مجاهدین خلق کما این‌که در دیدار فالح الفیاض با قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس بر ادامه حملات بر مجاهدین خلق متعهد شد.
از این‌رو از جنابعالی به اتخاذ اقدامات فوری برای فراهم کردن امنیت و حداقل الزامات امنیتی کمپ لیبرتی و حفاظت از آزادی، جان و زندگی امن برای ساکنان این کمپ است. این کار بایستی با فشار به دولت عراق صورت گیرد تا اقدامات اجرایی ضروری برای حفاظت این ساکنان صورت گیرد که از جمله این خواسته‌ها عبارتند از:
1ـ برگرداندن 17500 تی وال، تأمین جان‌پناه سیمانی به تعداد کافی، انتقال کلاه و جلیقه‌های ایمنی و تجهیزات پزشکی از اشرف، اجازهٴ سازندگی، دو لایه کردن سقف بنگالها در لیبرتی و افزایش مساحت آن به‌خاطر پایین آمدن ضریب آسیب‌پذیری.
2. ملل‌متحد باید تحقیقات جامع و مستقل و شفاف و بی‌طرف دربارهٴ جنایت 10شهریور در اشرف را عهده‌دار شود.
3. دولت عراق را وادار کنند 7گروگان اشرفی را بلادرنگ آزاد کند.
4. ملاحظات سیاسی را کنار گذاشته و مجاهدان لیبرتی، به‌خصوص مجروحان و بیماران، را به کشورهای اروپایی یا آمریکا منتقل کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a861bb8-1f3a-4afe-bcc4-bb22cdd8353e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات