728 x 90

ليبرتي,

خبرگزاری فرانسه: مخالفان ایرانی خواستار یک تحقیق مستقل بعد از حمله به کمپ خود در عراق شدند

-

خبرگزاری فرانسه
خبرگزاری فرانسه
پاریس، 28دسامبر 2013 (7دی92) مخالفان ایرانی شنبه در مقابل وزارت‌خارجه فرانسه در پاریس گرد آمدند و از فرانسه خواستار دخالت در نزد شورای امنیت سازمان ملل‌متحد برای یک تحقیقات مستقل در مورد شلیک موشکها که کمپ لیبرتی نزدیک بغداد را هدف قرار داد شدند.
یکی از سخنگویان آنها گفت حامیان مقاومت و خانواده‌های ساکنان کمپ از این فراخوان حمایت می‌کنند.
وی اضافه کرد: «ما از دولت فرانسه می‌خواهیم که نزد سازمان ملل‌متحد برای حفاظت از لیبرتی اقدام کند و خواستار آن هستیم که فرانسه نزد شورای امنیت ملل‌متحد دخالت کند تا یک تحقیقات مستقل در مورد کشتار در کمپ لیبرتی و در مورد کشتار سپتامبر در اشرف انجام شود».
به گفته شورای ملی مقاومت ایران پنجشنبه‌ شب به‌دنبال شلیک دهها موشک علیه کمپ لیبرتی نزدیک فرودگاه بغداد سه نفر کشته و 71نفر مجروح شدند.
این چهارمین حمله توسط پرتاب موشک طی امسال علیه کمپ لیبرتی، یک پایگاه نظامی سابق آمریکاست، که قریب به 3000 عضو مجاهدین خلق ایران در آن مستقر هستند.
به گفته سازمان ملل در اول سپتامبر، 52تن در کمپ اشرف کشته شدند که چندین نفر از آنها بعد از آن که دستانشان از پشت بسته شده بود، به قتل رسیده بودند.
مجاهدین خلق که یک صد نفر از اعضای آن در کمپ اشرف بودند، یک واحد ویژه نیروهای امنیتی عراق وابسته به نخست‌وزیر را مسئول حمله دانست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be33e22e-5008-4c72-abf8-cd22179ada4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات