728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

قاچاق کالا و چپاول نهادها و کارگزاران رژیم

-

قاچاق کالا
قاچاق کالا
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس رژیم اعتراف کرده است 90 درصد قاچاق کالا از مبادی رسمی انجام می‌شود. این کارگزار رژیم در مجلس ارتجاع به خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس گفته است: ”قاچاق کالا در مبادی مختلف به‌ویژه مرزهای کشورمان گاه به‌راحتی انجام می‌شود“.
قاچاق کالا به روش جاری و یکی از منابع چپاول نهادها و ایادی رژیم درآمده است. این وضعیت با روی کارآمدن احمدی‌نژاد و دولت پاسداران او تشدید شده است، سپاه ضد‌مردمی هم‌اکنون وارد کننده بسیاری از کالاها از مبادی غیررسمی و خارج از گمرکات کشور است. زمانی که تضاد بین محمود احمدی‌نژاد و ولی‌فقیه بالا گرفت احمدی‌نژاد تهدید به افشاگری و روکردن دست باندهای رقیب کرد و 11تیرماه 90 تهدیدش را عملی کرد. او در همایش «راهبردهای نوین پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز» به وجود اسکله‌های غیرمجاز اعتراف کرد و تأکید کرد کالاهای «دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی» هم باید از مرزهای قانونی وارد شود، وی سپس گفت: «بین ۵۵ تا ۶۰میلیارد نخ سیگار در ایران مصرف می‌شود که معادل ۲هزار میلیارد تومان است. این رقم، همه قاچاقچیان درجه یک دنیا را به طمع می‌اندازد، چه رسد به «برادران قاچاقچی خودمان ”.
روی سخن احمدی‌نژاد فقط سپاه پاسداران نبود. او با نام بردن از کالاهای دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی که نهادهای تحت‌امر ولی‌فقیه، آنها را بدون هر گونه تشریفات گمرکی وارد می‌کنند، به اطرافیان و بیت خامنه‌ای هم این پیام را ارسال کرد.

عادی شدن قاچاق کالا
در 25مهر 90 رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس رژیم درباره ستاد موسوم به «قاچاق کالا و ارز» از دست داشتن دولت پاسدار احمدی‌نژاد در ورود کالاهای قاچاق خبر داد. علی اکبر اولیا رئیس کمیته تحقیق و تفحص درباره ستاد قاچاق کالا و ارز، 24مهر 90 به سایت حکومتی آینده نیوز گفت:“ عادی شدن موضوع و ریختن قبح قاچاق؛ آن قدر شده که خیلی از دستگاههای دولتی برایشان انجام قاچاق در کشور عادی شده پس عملاً سکوت می‌کنند. اولیا صراحتاً بر دست داشتن دولت در قاچاق کالا تأکید کرد و گفت: به هرحال نمی‌شود خیلی جاها بدون تبانی یک سری از مسئولان دولتی، قاچاق اتفاق بیفتد. یعنی بخشی از اینها خارج از مجاری رسمی انجام می‌شود. خیلی راحت کالاهای قاچاق از زیر دست گمرک رد می‌شود.
آن قدر در مجاری رسمی قاچاق انجام می‌شود که خیلی لازم نیست از مجاری غیررسمی قاچاق شود. مشخصاً مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به‌صورت گسترده مبادی ورودی کالاهای قاچاق هستند. ”این نماینده مجلس فاش ساخت بسیاری از مردمی که برای تأمین نان شب به کولبری روی آورده‌اند، توسط مأموران رژیم به قتل می‌رسند. وی گفت: از آن سو افرادی عادی به‌دلیل همین بحث قاچاق کشته می‌شوند؛ یعنی پول قاچاق به قاچاقچیان کلان و با نفوذ می‌رسد اما خون افراد خرده پایی ریخته می‌شود که برای زندگی روزمره‌شان مثلاً کولبری می‌کنند“.

اعتراف به ۱۴ تا ۲۰میلیارد دلار واردات قاچاق نمودی از چپاولگری نجومی آخوندها
در جلسه‌ای تحت عنوان ”همایش مبارزه با قاچاق کالا و ارز“ به 14 تا 20میلیارد واردات قاچاق اعتراف شد. تلویزیون رژیم در 17تیر92 گزارشی از این همایش به شرح زیر پخش کرد و گفت: «تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز به ارزش 480میلیارد تومان در یک سال.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همایش ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاق خودرو و طلا و ارز را از مهم‌ترین موارد قاچاقی برشمرده و از توقیف 144خودرو پورشهٴ قاچاق خبر داد. گفته می‌شود سالانه نزدیک به 14میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که به بخش عظیمی از اشتغال و درآمدهای گمرکی و مالیاتی کشور آسیب وارد می‌کند». در همین روز گزارشی هم به شرح زیر در زمینه مصادر خودروهای قاچاق از تلویزیون رژیم پخش شد: مصادرهٴ 144خودروی قاچاق به ارزش حدود 50میلیارد تومان نخستین خبر همایش سراسری مسؤلان کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هتل المپیک تهران بود... از طرف دیگه بر اساس برآوردهای موجود، عدد ورود کالاهای قاچاق به کشور، تأمل برانگیز است.
جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم گفت: ”حدود 14میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشورمون متأسفانه می‌شه. که خب ورود این کالاها معناش این هستش که یک بخش زیادی از اشتغال کشور از دست می‌رود“.
به گزارش روزنامه حکومتی ابتکار، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت رژیم درباره پیامدهای قاچاق سالانه 14میلیارد دلار به کشور، گفت: «اگر هزینه ایجاد هر شغل 70هزار دلار باشد، 200هزار فرصت شغلی از بین می‌رود، یک‌هزار و 800میلیارد تومان فرار مالیاتی خواهیم داشت و معادل مالیات ماهیانه 3 میلیون کارمند هزینه می‌شود».

افشای قاچاق نفت توسط وزیر پیشنهادی روحانی در مجلس ارتجاع
جلسه مجلس ارتجاع در5آبان 92 صحنه افشا رشوه‌گیری و قاچاق صالحی امیری وزیر پیشنهادی آخوند حسن روحانی برای وزارت ورزش و جوانان بود.
الیاس نادران در مورد پرونده صالحی گفت: پرونده بیمه ایران حکایت از فساد مالی گسترده دارد. این پرونده یک متهم اساسی دارد به نام «د. س». او اعتراف کرده است که 300میلیون تومان به شخص آقای صالحی پرداخت کرده است و در سال89 حکم جلب صالحی صادر می‌شود».
نادران اشاره کرد لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع نیز در جریان این پرونده هست و از او خواست که اگر صلاح می‌داند ماجرا را «واگویی» کند.
همچنین نادران افزود: فرمانده وقت سپاه در خوزستان شهادت داد و استشهاد گرفته شده از مسئول وقت وزارتخانه که قاچاق توسط ایشان (صالحی) در نفتکشها صورت گرفته است و این به مراجع ذیربط گزارش شده است.
نمونه‌ها و خبرهایی که از قول رسانه‌ها وکارگزاران رژیم در مورد فساد وگ قاچاق کالا به آنها اشاره شد، به‌وضوح گویای دزد بازار آشکار در نظام فاسد آخوندی است که هیچ دستگاه سالمی در این نظام وجود ندارد. قاچاق و فساد در این نظام آن‌قدر رایج است که رئیس‌جمهور رژیم جلوی چشم همه مردم ایران و از تلویزیون حکومتی، یک ارگان مهم به‌اصطلاح نظامی رژیم را براداران قاچاقچی خطاب می‌کند. وزیر دولت آخوند حسن روحانی هنوز از گرد راه نرسیده پرونده فساد و قاچاق او در مجلس رژیم افشا می‌شود. بنابراین از آنجا یی که نمونه‌ها به‌اندازه کافی گویا هستند، هر توضیحی که داده شود به‌اندازه خبرها نمی‌تواند گویا و روشنگر باشد، فقط یک موضوع را می‌توان اضافه کرد که حاصل این چپاولگری عظیم، فقر روزافزون و خانه خرابی مردم است، و این مردم ایران هستند که باید تاوان سیاستهای ضد‌مردمی و نهادهای غارت و چپاول رژیم را بپردازند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e40be211-b4d5-404c-a84b-f7487f1f2e24"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات