728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

فغان مردم از فساد حکومت آخوندی و اعتراف پورمحمدی

-

آخوند پورمحمدی
آخوند پورمحمدی
نفرت عمومی از ابعاد فساد دانه درشتهای حکومتی آن‌قدر بالا است که مقامات حکومتی نیز در جنگ و جدالهای باندی و برای فریب مردم و همراه نشان‌دادن خود با دردهای مردم، گاه و بیگاه ناگزیر به اعتراف می‌شوند و بخشهایی از واقعیت را مطرح می‌کنند.
رسوایی فساد در سراپای نظام ولایت‌فقیه آن‌قدر بالا گرفته و بوی گند آن، آن‌چنان مشامها را آزرده است که آخوند پورمحمدی یکی از قاتلان فرزندان مجاهد مردم ایران و عضو هیأت مرگ در قتل‌عامهای سال 67 نیز مجبور به اعتراف به مواردی از دزدیها و غارتگریهای دانه درشتهای نظام شده است. وزیر دادگستری کابینه آخوند حسن روحانی در مصاحبه با تلویزیون رژیم می‌گوید: ”به‌خاطر اشکالات و فسادهایی که هست کل انرژی‌مان گرفته شده و راندمان و بهره‌وریمان پایین است، به‌نحوی همه‌مان درگیر فساد هستیم. بخشی عامداً درگیرآن هستند وتخلف می‌کنند و بعضیها هم درگیر آن شده‌اند“.
وزير دادگستری کابينه آخوند حسن روحانی در ادامه اضافه می‌کند: ”در این بستر ما همیشه بازنده هستیم به این دلیل که زیرساختهایمان معیوب هستند و به سختی به هدف می‌رسیم“.

آخوند پورمحمدی وقتی می‌گوید به سختی در مبارزه با فساد به هدف می‌رسیم، نمی‌گوید و نمی‌خواهد بگوید که چون رأس نظام و هرم بالایی حاکمیت فاسد است، مبارزه با فساد معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند. البته چند لحظه بعد ناگزیر می‌شود به‌طور ضمنی به این واقعیت اعتراف کند که مفسدین و غارتگران مردم ایران دانه درشت ها هستند و می‌گوید: ”اما وقتی موضوع فساد به مفاسد اقتصادی برمی‌گردد، فوق‌العاده پیچیده است. اولاً شناسایی آن بسیار سخت است، ثانیا آدمهای صاحب نفوذ، قدرتمند و صاحب پول و مکنت تمام ظواهر ر اهم درست کرده‌اند وکیل دارند، مشاور دارند، حقوقدان دارند و قانون را می‌دانند“.

بخشی از حرفهای مردم به جان آمده از فساد رژیم ولایت‌فقیه که تلویزیون آخوندی به‌منظور مقابله با نفرت عمومی و به قول کارگزاران رژیم به‌عنوان ”سوپاپ اطمینان“ مبادرت به انتشار آنها می‌کند را در ادامه می‌خوانید:
- یک وامهای کلانی به افراد میدند صدمیلیون پنجاه میلیون تومان به طرفی که یک پارتی قوی دولتی داره، اون رابطه‌هایی که دارند اینها زدوبندهاشون تو هردولتی که عوض میشه، هست.
- آقای فلان که میگن م، الف، خ فلان برداشت رفت برد مال ملت را برده چراکسی نمیاد جواب بدهد چرا کسی نمیاد جوابگو باشه اینو خودشونم میدونند دیگه.
- شما می‌بینین برای کمترین خلاف طرف رو میندازند زندان ولی کسی 3هزارمیلیارد می‌خوره آزاد آزاد می‌گرده.
ـ رفتم تو بانک یه وام اشتغال بگیرم یک کاری راه‌بندازم برای خودم. نزدیک پنج شش میلیونی اول میگند ضامن می‌خوایم سه چهارتا ضامن که می‌بری بعد میگن به شما تعلق نمی‌گیرد.
خیلی از جوونها برای یک وام سه تومنی هزارتا ضامن می‌خواند. حالا دو تا دادگاهی هم می‌کنن دوتا پرونده هم تشکیل می‌دند بعد می‌مونه تو هوا. اصلاً هیچ این مسأله نمود پیدا نمی‌کنه.

یکی از گزارشگران تلویزیون رژیم در مورد دزدی و فساد درتعاون مسکن رژیم گزارشی تهیه کرده، در این گزارش به تجمع اعتراضی قضات بازنشسه جلوی این نهاد چپاول و غارت اشاره شده و گفته شده است که آنها به رسیدگی نشدن به شکایاتشان از تعاون مسکن حکومتی معترضند.
مجری تلویزیون رژیم که با آخوند پورمحمدی گفتگو می‌کرد، پس از پخش بخشی از گزارش سانسور شده حرفهای مردم، با اشاره به حرفهای آنان که فغانشان از فساد حکومت آخوندی به آسمان بلند است گفت: ”این گزارشی که الآن شما ملاحظه کردید ازساعت ها گزارشی که همکاران ما از شهر و از نقاط مختلف گرفته بودند، انتخاب شده بود. خیلی چیزهایش را ما پخش نکردیم، یک نمونه‌هایی نشان می‌دهد سرمایه‌های اجتماعی ما، نگاه‌های مردم ما به مقوله فساد خیلی ناامید کننده است. مردم احساس رضایت ندارند. یعنی ما خوب هایش (شکایتهای مردم ازفساد حاکمیت) را پخش کردیم واقعاً نمی‌شود خیلی چیزها را پخش کرد. مردم گلایه خیلی شدید داشتند در مورد این‌که چرا باپرونده‌های دانه درشتها ومفسدین برخورد قاطعی نمی‌شود و بعد از چند سال شامل مرورزمان می‌شود“.

همان‌طور که مجری تلویزیون رژیم تلویزیون رژیم گفت حرفهای مردم در مورد فساد دستگاه حکومت آخوندی، دست چین شده و با سانسور زیاد پخش می‌شود. اما همین حرفهای مختصر مردم و اعتراف ناگزیر آخوند جنایتکاری مانند پورمحمدی به فساد و اعتراف مجری تلویزیون حکومتی که نمی‌توانند همه حرفهای مردم را پخش کنند، نشان از عمق فجایع آشکار و نهانی است که رژیم و عوامل دزد و غارتگرش بر سر مردم می‌آورند. همچنین حرفهای مردم که تلویزیون رژیم آنها را پخش نمی‌کند، عمق فساد و تبهکاری رژیم و کارگزارانش را به نمایش می‌گذارد. با این همه، همین مردم هستند که با اعتراضات خود و ابراز نفرت نسبت به فساد حکومت آخوندی، تلویزیون رژیم و کارگزار جنایتکاری مانند آخوند پورمحمدی را وادار به اعتراف به گوشه‌یی از فساد نظام خامنه‌ای کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4b93119-5a0a-4a40-94ea-a50fbf8f864f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات