728 x 90

بيانيه مشترك2گروه و 4گزارشگر,

خبرگزاری رویتر: گروه ناپدیدشدگان اجباری سازمان ملل از دولت عراق خواستار روشن ساختن سرنوشت ۷گروگان شد

-

انعکاس رویتر
انعکاس رویتر
خبرگزاری رویتر، 9دسامبر، 2013 - سازمان ملل - یک گروه سازمان ملل، روز دوشنبه مصرانه از عراق خواست تا سریعاً وضعیت 7 مخالف ایرانی را که در سپتامبر بعد از حمله به کمپ شان ربوده شدند، روشن کند.

گروه کاری ناپدید شدگان اجباری سازمان ملل طی اطلاعیه‌یی گفت ما از دولت عراق می‌خواهیم سرنوشت و محل نگهداری این افراد را سریعاً روشن سازد. این گروه کاری اضافه کرده است که نیروهای عراقی قبلاً پذیرفته بودند که این 7 ناراضی ایرانی را در بازداشت داشته‌اند.

بیش از 50نفر در کمپ اشرف اعضای مجاهدین خلق در حمله‌یی که سازمان ملل آن را با عنوان ”یک جنایت فجیع ”توصیف کرد، کشته شدند، عملی که موجب محکومیت از جانب آمریکا و انگلستان شد. مهاجمان، فرصت انجام کشتار به شیوه اعدام و بمب‌گذاری را داشته‌اند. سازمان مجاهدین می‌گوید نیروهای امنیتی عراق در پشت این حمله قرار دارند.

مجاهدین که سال گذشته از لیست وزارت‌خارجه آمریکا خارج شدند، خواستار سرنگونی دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران هستند

کریستوف هینز گزارشگر ویژه اعدامهای فراقضایی یا خودسرانه گفت: ”قانون بین‌الملل به‌وضوح، دولتها را ملزم می‌سازد که تمامی اتهامات کشتار باید به شکلی صحیح، مؤثر و به‌صورت بی‌طرفانه مورد تحقیق قرار بگیرند. این گروه کاری، اضافه کرده است: مصونیت مجرمان از هر گونه کیفر، خصوصاً با در نظر گرفتن اتهامات شدیدی که متوجه نیروهای عراقی در اعمال این جنایت است، به‌طور مشخص وقاحت باراست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a6ee756-b2db-4e74-bc21-d8c62b56bef0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات