728 x 90

بن بست اتمي,

گزارش خبرگزاری فرانسه از دور اول مذاکرات در ژنو

-

خبرگزاری فرانسه
خبرگزاری فرانسه
خبرگزاری فرانسه: دور تازه‌یی از مذاکرات میان رژیم ایران و قدرتهای جهانی، روز پنجشنبه با فشار بر تهران، برای متوقف کردن برنامه اتمی مورد مناقشه آن، ما به ازاء کاهش برخی از تحریمها، شروع شد. …

اين جلسه به‌ریاست کاترین اشتون، رئیس دیپلوماسی اتحادیه اروپا که ریاست گروه 1+5 را به‌عهده داشت برگزار شد و مذاکرات اولیه بعد از 45دقیقه پایان یافت اما قرار شد بعد از چند ساعت، از سر گرفته شود.

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون به خبرنگاران گفت: ”این مذاکرات بی‌نهایت پیچیده بود و اکنون وارد یک فاز جدی می‌شود“.

وی گفت: «یک جلسه افتتاحیه‌ی خوبی بود… ما توافق کردیم وارد جزییات و مواد آنچه در جلسه بحث شد، نشویم. البته ما بیشتر امیدواریم که دراین‌جا، در چند روز آینده، پیشرفت قاطعی داشته باشیم».

عراقچی معاون وزیر خارجه رژیم ایران در ژنو به تلویزیون دولتی ایران گفت ظریف در ژنو می‌ماند زیرا که مذاکرات «وارد فازی پیچیده، مشکل و سخت» شده است.

وی گفت مقامات ایرانی به‌طور جداگانه‌ای با مقامات اروپایی، روسی، چینی و آمریکایی روز پنجشنبه قبل از این‌که مذاکرات کامل اوایل شب از سر گرفته شود، ملاقات می‌کنند.

عراقچی گفت، ”اختلافاتی جدی هنوز باقیست اما آنچه مهم است این است که هر دو طرف اراده‌ای جدی برای حل اختلافات دارند“.

نگرانی رژیم ایران به‌خاطر تحریمهای اقتصادی فلج کننده است که درآمدهای نفتی آن را نصف کرده، موجب سقوط ارزش ریال شده و تورم را به بالای 40 درصد رسانده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d84063ad-05b3-4dd0-8aaf-78608bb85164"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات