728 x 90

فروغ جاويدان,

کابوس بی‌پایان سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه در سالگرد عملیات بزرگ فروغ جاویدان

-

ستون یکانهای ارتش آزادیبخش در عملیات کبیر فروغ جاویدان
ستون یکانهای ارتش آزادیبخش در عملیات کبیر فروغ جاویدان
همه ساله در سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان که لرزه سرنگونی را بر ارکان دیکتاتوری ولایت‌فقیه انداخت، یادآوری این کابوس سراپای رژیم را می‌لرزاند.
رژیم و مزدورانش تلاش می‌کنند با یادآوری صحنه‌های این عملیات بزرگ و پیشروی رزمندگان ارتش آزادیبخش تا دروازه‌های کرمانشاه و فتح شهرهای کرند و اسلام‌آباد غرب، و چشم‌انداز سرنگونی دیکتاتوری آخوندی، به مزدوران پاسدار و بسیجی خود هشدار داده و شرایط پیش روی رژیم را به آنها گوشزد کنند
به گوشه‌هایی از اعترافها سرکردگان سپاه و نیروهای نظامی رژیم درباره از عملیات بزرگ فروغ جاویدان توجه فرمایید.

محمد جواد زمردیان مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان گفت:
پس از غروب آفتاب خبر رسید که دشمن شهرهای قصر شیرین، سرپل ذهاب و کرند غرب را به تصرف درآورده و شهر اسلامآباد در معرض سقوط قرار گرفته است. بلافاصله جلسه‌ای در ستاد لشکر با حضور فرماندهان گردانها برقرار شده و مقرر شد تا فرمانده اطلاعات یگان برای بررسی وضعیت منطقه راهی شهر اسلام‌آباد شود.
زمردیان افزود: فرمانده اطلاعات یگان در ورودی شهر شاهد تراکم بیش از حد خودروهای مردم و حتی هزاران نفر از اهالی شهرهای کرند و اسلام‌آباد شد وی کمی جلوتر با ستونی از دشمن که هنوز هویت آن معلوم نبود برخورد کرده و با شلیک به سمت خودروی وی که پلاک سپاه بر روی آن نصب بود، در حالی که مجروح شده بود مجبور به ترک منطقه می‌شود.
وی گفت: با مراجعت وی به پادگان، 60نفر از نیروهای واحد اطلاعات عملیات سازماندهی می‌شوند که البته یک سری از نیروهای معارض عراقی که از غرب راهی جنوب بودند نیز به جمع آنها پیوسته و درگیری تا اوایل بامداد روز چهارم مرداد ماه ادامه پیدا می‌کند که البته به‌دلیل اتمام مهمات و کمی نیروهای خودی و همچنین کثرت نیروهای دشمن مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند.
به گفته زمردیان، ساعت پنج بامداد روز چهارم مرداد ماه صدای حرکت تعداد بیشماری از خودروهای عادی، مکانیزه و زرهی به گوش می‌رسید و رزمندگان به ناگاه مشاهده کردند که صدها دستگاه خودرو از گردنه حسن آباد سرازیر شده و مانند ماری زهرآگین به سمت تنگه چهار زبر در حال حرکت هستند.
در این زمینه صیاد شیرازی طی سخنانی در سال 77 می‌گوید: «وقتی با هلیکوپتر داخل تنگه رسیدیم؛ دیدیم خاکریز زده شده و یک عده پشت سنگر دارند می‌جنگند، گردانی بوده از تیپ 32 انصارالحسین (ع) همدان، توی مسیر با منافقین مقابل می‌شوند و سریع خاکریز می‌زنند و می‌روند پشت خاکریز، 50 درصد این گردان شهید می‌شوند

همچنین سرکرده هوانیروز رژیم در استان کرمانشاه ضمن اعتراف به خطری که پیشرویهای یگانهای ارتش آزادیبخش ملی متوجه تمامیت دیکتاتوری آخوندی کرده بود گفت:
عملیات مرصاد یک عملیات مهم برای کشور بود
نیروهای هوانیروز نیز در کنار سایر نیروها در این عملیات به دفاع و مقابله با مجاهدین پرداختند و مجاهدین را سرکوب کردند.
قربانی نقش این عملیات را در حفظ کیان اسلامی بسیار استراتژیک دانست و گفت: اگر مجاهدین می‌توانستند کرمانشاه را تصرف کنند به‌دنبال آن ممکن بود به پایتخت نیز دسترسی پیدا کرده و کشور به اشغال در می‌آمد.

خبرگزاری رسمی رژیم نیز روز سوم مرداد 92 نوشت:
«به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، عملیات مجاهدین با عنوان فروغ جاویدان در واقع حرکتی کاملاً سازماندهی شده به‌کارگیری تمامی‌ توان و نیروهای این گروهک اعم از نیروهای حاضر در عراق و اعضای مقیم اروپا و دیگر کشورها انجام شد. بر اساس این گزارش، شرایط خاصی که در داخل کشور به‌وجود آمده بود به جهت پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و برخوردهای تند و خصمانه خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران در سوم مرداد ماه ۱۳۶۷اعضای این گروه از خاک عراق وارد ایران شدند و تعدادی از شهرهای استان کرمانشاه از جمله سرپل ذهاب، کرند و اسلام‌آباد غرب را به تصرف خود درآوردند و به سمت شهر کرمانشاه، مرکز استان حرکت کردند. آنها به سرعت از جاده اصلی به طرف کرمانشاه حرکت کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c1f60d8-0fd7-42e9-9108-1bb524c6ad3c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات