728 x 90

آزادي 7 گروگان,

سفیر آمریکا در عراق: دولت عراق باید تضمینهایی برای حفاظت از مجاهدین ارائه بدهد

-

خبرگزاری المدی پرس و سفیر بیکرافت
خبرگزاری المدی پرس و سفیر بیکرافت
خبرگزاری المدی پرس –بغداد -12اکتبر2013- سفیر آمریکا در عراق استیون بیکرافت روز شنبه از دولت عراق خواست که «تضمین» هایی برای حفاظت از اعضای مجاهدین خلق و عدم حمله به آنها تا زمان «تعیین تکلیف وضعیت شان» ارائه کند.
بیکرافت در همین رابطه خاطرنشان کرد آمریکا قصد قطع کمکهایش به عراق را ندارد.
وی افزود: «ما در حالی‌که بر تعهداتمان در برابر عراق و ادامه کمکها تأکید می‌کنیم از دولت عراق می‌خواهیم تا ما را مطمئن کند که هر کس در خاک عراق زندگی می‌کند در امنیت باشد و دولت عراق به آنها تعرض نکند؛ به‌خصوص در رابطه با ساکنان قرارگاه اشرف».
بیکرافت گفت: «امنیت ساکنان اشرف تا زمانیکه در عراق هستند و تا زمان تعیین‌تکلیف نهایی وضعیت آنها دولت عراق و سازمانهای بین‌المللی باید تأمین شود».

تلویزیون الرافدین در این باره گفت: استیون بیکرافت سفیر آمریکا در عراق خواستار آن شد که دولت مالکی حفاظت افراد سازمان مجاهدین خلق و عدم حمله به آنان را تضمین کند، سفیر آمریکا اضافه کرد که ساکنان اشرف که در خاک عراق حضور دارند تا زمان تعیین‌تکلیف نهایی‌شان با دولت عراق و سازمانهای بین‌المللی باید که از امنیت برخورد دار باشند.
الرافدین افزود: اعضای کنگره آمریکا دولت مالکی را تهدید کردند که اگر هر حمله دیگری علیه اعضای سازمان مجاهدین خلق صورت بگیرد کمکهای اختصاص یافته به عراق را قطع خواهند کرد و گفتند در صورتی‌که چنین حمله‌یی صورت بگیرد، هر گونه قرار داد سلاح در آینده، بعید است که مورد تأیید کنگره قرار بگیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52b8a9ca-2134-42c9-b9ad-cebafb200f58"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات