728 x 90

جهان رسانه,

جهان رسانه ۱۱مهر ۱۳۹۲

-

 -
-
واشینگتن پست: در توضیح خبر آموزش ارتش آزادی سوریه می‌نویسد تلاش بیشتر برای کمک به رزمندگان مترقی سوریه افراط‌گراها مهار نخواهد کرد.
اما به‌نوشته این روزنامه، آموزشی که توسط سازمان سیا انجام می‌شود، آن‌قدر محدود است که تنها می‌تواند چندصد رزمنده آموزش دیده تربیت کند، چیزی که به نظر تحلیلگران برای چرخش تعادل صحنه کافی نیست.

الشرق‌الأوسط: می‌نویسد؛ آماده‌سازی برای انهدام تسلیحات شیمیایی در سوریه مسئولیت تاریخی بازرسان سازمان ملل است. شورای امنیت از دمشق خواست رسیدن کمکهای انسان‌دوستانه به مردم سوریه را تضمین کند. این در حالی است که اپوزیسیون سوریه بشار اسد را متهم کرده کوچ دادن و گرسنه نگه‌داشتن مردم شهر معضمیه در حومه دمشق را در دستور کار خود قرار داده است.

الزمان بین‌المللی: سرنگون شدن هلیکوپتر ارتش عراق در جریان نبرد برای باز پس گرفتن جاده تکریت به الانبار صورت گرفت. در این درگیری هلیکوپتر دوم دچار صدماتی شد.
هلیکوپتر دوم ارتش بعد از این‌که توسط آتش افراد مسلح صدمه دید، مجبور به فرود اجباری در یکی از مراکز نظامی گردید.



الشرق‌الأوسط: در برخورد با گروههایی که قصد داشتند مقر ارتش را تسخیر کنند، یک هلیکوپتر عراق سرنگون شد.
پارلمان آینده کردستان شامل: 38 کرسی برای حزب دموکرات، 24 کرسی برای التغییر و 18 کرسی برای اتحادیه میهنی،
سرلشگر محمد العسکری، مشاور مطبوعاتی وزارت دفاع اظهار داشت؛ در منطقه بیجی یک هلیکوپتر نظامی طی درگیری با گروه‌های مسلح که قصد داشتند در منطقه السکریه یک مقر ارتش را تسخیر کنند سرنگون شد و 4 سرنشین آن کشته شدند.

نیویورک تایمز: می‌نویسد رهبران کنگره در دیدار با اوباما پیشرفت ناچیزی داشتند. در این دیدار که شامگاه چهارشنبه‌ صورت گرفت، دو طرف تلاش کردند راه‌حلی برای مسأله تعطیلی دولت که از روز سه‌شنبه آغاز شده، بیابند تا این بن‌بست را بشکنند، اما به جایی نرسیدند.

واشینگتن پست: تمرکز اکنون روی ضرب‌الاجل افزایش سقف استقراض دولت است.
اوباما و رهبران اقتصادی آمریکا اخطار می‌کنند که بالا بردن سقف استقراض دولت می‌تواند خطر افتادن به ورطهٴ ناتوانی در پرداخت بدهیها را کاهش دهد. / بینر بین سندان و چکش قرار گرفته است.


المصری الیوم: بودجه آمریکا فلج شد، اوباما سفرش را به آسیا لغو و تهدید کرد که حقوقش را دریافت نکند.
اوباما جمهوریخواهان را متهم کرد که دولت را به شکست می‌کشانند. انتظار می‌رود اوباما در پایان این ماه حقوقش را دریافت نکند. حقوق سالانه او 400هزار دلار یعنی بالاترین حقوق در آمریکاست و علاوه بر آن 50هزار دلار نیز برای مخارج اضافی به او تعلق می‌گیرد.

المستقبل: فلج شدن ادارات دولتی آمریکا به تمامی مظاهر زندگی آسیب می‌رساند
اوباما سفرهایش را به آسیا لغو کرد
ارتش آمریکا در انتظار انطباق با وضعیت جدید است.
لطمه‌ای که به بودجه آمریکا وارد شده، باعث تأخیر در رسیدگی به کشتیها و هواپیماهای جنگی و آموزشهای نظامی و حذف برخی شغلها گردیده است.

لوموند: «گزارش از هرج و مرج در آفریقای مرکزی»
در جمهوری آفریقای مرکزی، ترس از (وقوع) جنگ بین مسیحیان و مسلمانان، هر روز افزایش می‌یابد.

البیان: محمد بن راشد، با یک بودجه دو میلیارد درهمی، کانال آب دبی را افتتاح کرد.
این کانال به طول 3 کیلومتر خلیج فارس را به خلیج تجاری دبی وصل می‌کند.
هر ساله 22 میلیون نفر از منطقه تجاری دبی و کانال آن بازدید می‌کنند.
عمق کانال 6 متر و پل‌هایی که بر روی آن نصب شده با ارتفاعی بیش از 8 متر است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25b669ec-1f86-4f1b-a27d-4551aa148e11"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات