728 x 90

مایکل مک کال خواستار اقدام در پاسخ به حملات حوثی‌ها شد

مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

سایت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه ۱۶دیماه نوشت: امروز، مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، بیانیه زیر را در واکنش به حملات ادامه‌دار حوثی‌ها علیه منافع ایالات متحده در منطقه دریای سرخ، حتی پس از آن‌که آمریکا و شرکای بین‌المللی در بیانیه‌یی که در ۳ ژانویه منتشر شد، تهدید به عواقب حملات بیشتر کردند، صادر کرد. 

حملات موشکی و پهپادی ادامه‌دار حوثی‌های تحت حمایت ایران به کشتی‌های بین‌المللی، از جمله حملات مستقیم به ملوانان آمریکایی، تهدیدی فزاینده برای نیروی دریایی آمریکا، دریانوردان بی‌گناه و جریان آزاد تجارت است.

حوثی‌ها علاوه بر ایجاد رعب و وحشت در یمن و شبه جزیره عربستان، به‌دلیل حمایتهایی که از ایران و حزب‌الله دریافت کرده‌اند، یک تهدید خارجی طولانی‌مدت و مهم هستند. ضعف باعث تجاوز می‌شود. حوثی‌ها در پاسخ به بیانیه‌های متعدد دولت بایدن و دیگران از موضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنند.

من از دولت بایدن می‌خواهم که برای حفاظت از ملوانان و منافع آمریکا در خاورمیانه اقدام واقعی انجام دهد. علاوه بر این، تصمیم دولت مبنی بر لغو لیست‌گذاری حوثی‌ها در فهرست سازمان تروریستی خارجی در سال ۲۰۲۱ آشکارا یک اشتباه بود و آنها باید همین الآن حوثی‌ها را دوباره در فهرست خود قرار دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/744f94be-6883-49f2-96bd-4977370f43bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات