728 x 90

حمله به اشرف,

زمینه‌سازی تبلیغاتی قتل‌عام اشرف و دروغ و تناقض بعد آن - به قلم: حسین میرداماد

-

--
--
هر چند که در ماه‌های اخیر تبلیغات فشرده رژیم آخوندی علیه مجاهدین ابعاد گسترده‌یی پیدا کرده و وزارت آدمکشی اطلاعات تقریباً هفته‌ای نیست که یک فیلم مستند علیه مجاهدین به عرضه نگذارد، اما از یک هفته مانده به قتل‌عام مجاهدان اشرف، تبلیغات جانیان خامنه‌ای در رسانه‌های حکومتیش علیه مجاهدان اشرف سمت و سوی خونخوارانهٴ بیشتری پیدا کرد. روز 6شهریور آخوند مصلحی وزیر اطلاعات قبلی حکومت آخوندی سوزش و گزیدگی این رژیم را از تأثیرات گسترده جبهه ضد بنیادگرایی در منطقه و جهان از مجاهدین برملا کرد و به زبان خاص خود گفت:
مصلحی: ”منافقین هر جریانی رو که ببینن با انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی همراهی می‌کنه میرن باهاش همراهی می‌کنند“ (تلویزیون رژیم 6شهریور 92)

روز 7شهریور دژخیم هاشمی‌نژاد از جلادان وزارت اطلاعات و سرکرده باند فاشیستی ”قابیلیان“، در یک مصاحبه هدفمند بر ضرورت نابودی مجاهدین تأکید کرد:
مصاحبه‌گر تلویزیون رژیم: ”17هزار شهید ترور در جمهوری اسلامی ایران داریم نه غرب صداش درآمد و اعتراضی بکنه نه سازمانهای بین‌المللی اومدن وظیفه خودشون عمل بکنن“.
هاشمی نژاد: ”خوب قاعده‌اش این بود که وقتی کشور عراق حمله کرد حداقلش اینه که اینها رو محاکمه کنه و مجازات کنه حداقلش این بود که این پایگاهها رو برچینه، اما شاهد هستیم، به‌محض این‌که به کشور عراق حمله می‌کنه حافظ و نگهدارندهٴ منافقین در کشور عراق دقیقاً خود آمریکاست“.

مصاحبه گر: ”بالاخره پدیده شوم تروریسم باید ریشه‌کن بشه چرا اینکار نمی‌شه و چه کار باید کرد که تروریسم به‌طور کامل از بین بره؟“
هاشمی نژاد: ”ما در کشور جمهوری اسلامی ایران یاد گرفتیم که روی توانائیهای خودمون محاسبه کنیم“

روز نهم شهریور وزیر اطلاعات جدید رژیم، آخوند جنایتکار علوی در زمینه‌سازی برای کشتار مجاهدین گفت: ”این در شرایطی است که ترور حرکت زشت خودش رو فراموش نکرده و هر روز به‌گونه‌یی خودش رو نشون میده“.
در همین روز یک زن شکنجه‌گر تحت عنوان خانوادهٴ ترور به صحنه‌سازی پرداخت و خواسته‌های رژیم را تکرار کرد: ”خواسته من به‌عنوان یکی از خانواده‌های 17هزار شهید ترور از مجامع حقوق‌بشر اینه که این عاملان ترور دستگیر بشن و مجازات بشن جهت اجرای عدالت“.
در همین مصاحبه سرکرده باند فاشیستی قابیلیان گفت: ”اجازه نخواهیم داد تروریستها و گروه‌های تروریستی در سایه امنی که قدرتهای خارجی برای اونها فراهم کردن و بدون مزاحمت فعالیت داشته باشن“.

از دروغبافیها و تناقضات تا تبریک برای قتل‌عام
رژیم آخوندی برای سرپوش گذاشتن بر نقش نوری مالکی در کشتار اشرف و در وحشت از عواقب سنگین آن برای دست‌نشانده‌اش در عراق دو ساعت پس از کشتار اشرف خبرنگارش به نام خامنه در بغداد گفت: اونچه که مطرح است و واقعیت داره اینه که در میان منافقین اختلافات درونی شدت گرفته. این موضوع رو کسانی که در هفته‌ها و ماههای گذشته از میان مجاهدین فرار کردن و بیرون اومدند مطرح کردن این بحث خیلی جدی مطرح شده و گفته شده که اختلافات داخلی در اونها به‌شدت بالا گرفته حتی در لیبرتی شبنامه‌هایی پخش شده علیه مسعود رجوی و به نظر می‌رسه که موضوعی که در اردوگاه اشرف رخ داده یک نوع تصفیه درونی بوده و کادرهایی که هم‌چنان که شما اشاره کردین در اشرف بودن از کادرهای اصلی بودند و این تصفیه درونی رو حکایت می‌کنه من دقایقی پیش گفتگویی با سفیر کشورمون در عراق داشتم ایشون هم اذعان کردن اخباری که داریم نشوندهندهٴ اختلافات شدید میان منافقین هست و اونهایی که بیرون اومدن و حتی درگیریهای شدید و لفظی رو مطرح کردن و گفتن این اختلافات به گونه‌یی هستش که بسیار جدی هستش. در واقع در تماسهایی هم که ما با طرفهای عراقی داشتیم طرفهای عراقی گفتن که ما درگیریهایی با منافقین نداشتیم و هم‌چنان می‌گن که اونها عامل حمله به اشرف نبودن، پس به نظر می‌رسه که یک موج خبری از سوی منافقین راه افتاده ولی واقعیت همون اختلافات درونی در میان منافقین هست و آماری که من دارم اینه که بیش از 20نفر از منافقین در این درگیریها کشته و بیش از 20نفر دیگه زخمی شدند.

در همین زمان علی الموسوی مشاور نوری مالکی نیز در مصاحبه که رسانه‌ها پخش کردند گفت: ”گزارشات مبنی بر آتش گشودن نیروهای امنیتی بر روی ساکنان بی‌اساس است... . او گفت که این احتمال وجود دارد که ساکنان در انفجار و یا درگیریهای داخلی کشته شده باشند. او هیچ آماری از تلفات ارائه نداد“. (سایت دیلی نیوز 2سپتامبر)

همزمان با ارسال خبرها و تصاویر از اشرف، بوقهای تبلیغاتی خامنه‌ای با فضاحت تمام، دروغهای پیش از ظهر خود را کنار گذاشته و در یک پشتک واروی رسانه‌یی حمله به اشرف را کار مزدوران خود در گروه‌های موهوم عراقی وانمود کرد:
تلویزیون رژیم 10شهریور 92: ”هلاکت منافقین در اردوگاه اشرف. صبح یکشنبه در حمله مردم و مجاهدان عراق که طی سالهای اخیر فرزندان آنها در عراق به‌شهادت رسیده بودند تا کنون 50نفر از آنان به دست مردم به هلاکت رسیدند“.

اما روز قتل‌عام اشرف به انتها نرسید که پاسداران نظام جهل و جنایت آخوندی در اطلاعیه‌ای به رقص کفتارگونه بر پیکرهای مجاهدین پرداختند و در اطلاعیهٴ رسمی خود به هماهنگی کامل خود در قتل‌عام مجاهدان اشرف با نیروهای جنایتکار نوری مالکی اذعان کردند. آنان طبق روش شناخته شده رژیم در معرفی عوامل سپاه تروریستی قدس در عراق، از عاملان قتل‌عام اشرف تحت عنوان «فرزندان شهدای عراقی» یاد کرده و نوشتند آنها با «اقدامی انقلابی، انتقام تاریخی خود را از سازمان مجاهدین» گرفتند. خبرگزاری نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران (موسوم به تسنیم) نیز جنایت علیه بشریت در اشرف را به یک گروه ساختگی تحت عنوان ”جریان مردمی فرزندان انتفاضه شعبانیه“ نسبت داد. این، دقیقاً همان تاکتیک لو رفته به‌عهده‌گرفتن موشک‌باران لیبرتی از سوی گروه موسوم به جیش المختار است که چیزی جز ایادی نیروی قدس که در هماهنگی کامل با دولت عراق کار می‌کنند نیست.

در همین حال وزیر اطلاعات حکومت آخوندی که از جنایت بزرگ در اشرف خبر می‌داد، برای فرار از عواقب جنایت علیه بشریت در اشرف، گفت تعداد زیادی از اعضای مجاهدین ”به‌دلیل مقابله با حاکمیت عراق کشته شده‌اند“.

دبیرخانهٴ شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه شمارهٴ 23 خود جزئیاتی از هماهنگیهای دولت عراق با رژیم آخوندی در روز دهم شهریور در اشرف برداشت. در این اطلاعیه از جمله آمده است: ”طرح این کشتار از مدتی پیش از سوی خامنه‌ای به نیروی قدس محول شده بود تا آن را از طریق دولت عراق به اجرا در آورد. طبق طرح همه ساکنان اشرف باید کشته یا به گروگان گرفته می‌شدند.
قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس روز سه‌شنبه 5شهریور شتابزده به عراق رفت و خارج از ساعت اداری (ساعت 1030 شب) به دیدار مالکی رفت. سلیمانی در این دیدار که فالح فیاض مشاور امنیت ملی مالکی نیز حضور داشت در مورد زمانبندی حمله به اشرف با مالکی به توافق رسید.
به‌منظور آماده‌سازیهای حمله از مدتی پیش یک گروه از مأموران استخبارات از نخست‌وزیری عراق به سرکردگی جنایتکاری به‌نام حیدر عذاب در اشرف مستقر شدند.
از چند روز پیش یک اکیپ چهار نفره از استخبارات تحت نظر حیدر به شناسایی اطراف محلی که مورد حمله قرار گرفت پرداختند و به‌خصوص در ضلع شمالی اشرف، حد فاصل مسجد اشرف تا میدان لاله در روی خاکریز مشرف به خیابان 100 به شناسایی مشغول شدند. این افراد برای این‌که توسط ساکنان و یا حتی سایر نیروهای عراقی شناسایی نشوند از ماسک استفاده می‌کردند. حمله دهم شهریور از همین نقطه انجام شد.
ساعت 12 شنبه شب 9شهریور (حدود 6ساعت قبل از حمله) سرلشکر جمیل شمری، فرمانده پلیس دیالی به اشرف رفت و در مقر پلیس واکنش سریع مستقر شد. وی با سرهنگ نهاد فرمانده گردان مستقر در اشرف هماهنگیهای لازم را برای شروع حمله انجام داد.
از ساعت 1 نیمه‌شب نیروهای مهاجم که از بغداد به اشرف منتقل شده بودند، تحت نظارت سرلشکر جمیل به پشت خاکریز شمالی خیابان 100 منتقل شدند. این نقل و انتقال با ماکزیمم مخفی کاری همراه بود تا این‌که طرح لو نرود.
دولت عراق به‌منظور زمینه‌سازی برای این حمله جنایتکارانه، از سه هفته قبل به قطع آب و برق اشرف مبادرت کرد. آنها در نظر داشتند ساکنان را مجبور کنند به‌خاطر صرفه‌جویی در آب و برق در یک منطقه کوچک جمع شوند تا طرح کشتار ساده‌تر شود اما به‌خاطر اعتراض گسترده جهانی مجبور به عقب‌نشینی شدند“.

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، قتل‌عام اشرف را، که به دستور فاشیسم دینی حاکم بر ایران و توسط نیروهای تحت‌امر مالکی صورت گرفت، یک جنایت بزرگ علیه بشریت و یک جنایت جنگی توصیف کرد و در پیام روز دهم شهریور خود گفت: این واکنش سرآسیمه خامنه‌ای برای فرار از سرنگونی است که در روزهای اخیر با چشم‌انداز حمله نظامی قریب‌الوقوع دولتهای غربی به رژیم سوریه، گسترش قیامها برای به زیر کشیدن دیکتاتوری مالکی در ۱۵ استان عراق در روز گذشته (۹شهریور) و درماندگی رژیم در برابر خطر قیامها در سراسر ایران به یک بحران همه‌جانبه تبدیل شده است. دو روز پیش رفسنجانی نسبت به‌وقوع «یک حادثه ناگوار» در کشور به خامنه‌ای هشدار داد“.
دو روز بعد از جنایت و قتل‌عام در اشرف، پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس در مجلس خبرگان ارتجاع به ابراز شادمانی پرداخت و عملیات بزدلانه بر 100نفر محاصره شده بدون سلاح در اشرف را ”مهمتر از حمله مرصاد“ مطرح کرد. منظورش عملیات کبیر فروغ جاویدان است که لرزهٴ سرنگونی بر اندام رژیم خمینی انداخت. و به‌روشنی نشان داد که هدف مقدم آنان از قتل‌عام مجاهدین نه انتقام‌گیری یا سایر تناقض بافیهای دیگر است، بلکه نجات ولی‌فقیه طلسم‌شکسته در وحشت از سرنگونی است به‌نحوی که ”مهمتر از حمله مرصاد“ است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7773dcf-f0ea-44a1-bc99-635f03e04999"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات