728 x 90

سوريه,

سرنگون کردن ۲ هواپیمای جنگی نظامیان اسد توسط رزمندگان ارتش آزادی

-

سرنگون کردن هواپیمای نظامیان اسد توسط رزمندگان ارتش آزادی
سرنگون کردن هواپیمای نظامیان اسد توسط رزمندگان ارتش آزادی
رزمندگان ارتش آزادی سوریه اعلام کردند 2 هواپیمای جنگی نظامیان اسد را در جنوب استان ادلب سرنگون کردند.
به گزارش خبرگزاری الجزیره، رزمندگان ارتش آزادی اولین هواپیمای میگ را در ساعت 12 روز پنجشنبه نزدیک خان شیخون در حالی‌که مشغول بمباران این شهرک در جنوب ادلب بود هدف قرار داده و آن را سرنگون کردند.
انقلابیون سوری اعلام کردند: در ادامه عملیات بنیان مرصوص رزمندگان ارتش آزادی یک هواپیمای جنگی دیگر را بعد ازظهر روز پنجشنبه در حومه معرت النعمان در همین استان سرنگون کردند.
رزمندگان ارتش آزادی توانستند یکی از خلبانهای این هواپیماها را نیز دستگیر کردند.
ارتش آزادی سوریه اعلام کرد یکی از مهم‌ترین پایگاههای دفاع هوایی در شهرک سهوه در حومه درعا را به کنترل خود درآوردند.
رزمندگان ارتش آزادی در این منطقه ابتدا با یک ستون زرهی نظامیان اسد که برای پشتیبانی سایر نظامیان اسد که از دو روز پیش در محاصره انقلابیون سوری هستند اعزام شده بودند درگیر شده و با منهدم کردن چند تانک و نفربر، این ستون را در هم کوبیدند، پس از آن انقلابیون سوری توانستند پایگاه پدافند هوایی سهوه را به کنترل خود در آورده و سلاحها و مهمات آن را به غنیمت بگیرند.
از سوی دیگر رزمندگان ارتش آزادی سوری در حلب با به کنترل در آوردن دو پایگاه نظامی دیگر و یک مجمتع مسکونی نظامیان اسد در حومه حلب به پیشرویهای خود در این استان ادامه دادند.
انقلابیون سوری فرودگاه نظامی النیرب و کویرس و فرودگاه بین‌المللی حلب را نیز با انواع سلاحها هدف قرار دادند
رزمندگان ارتش آزادی در حلب در اطراف کارخانه‌های وزارت دفاع با یک ستون نظامیان اسد درگیر شدند و 3 تانک و تعدادی از خودروهای نظامیان اسد را منهدم کرده و را ه کمک‌رسانی به فرودگاه بین‌المللی حلب را قطع کردند.
از سوی دیگر ارتش آزادی سوریه اعلام کرد: منطقه شدادی در استان حسکه را از نظامیان اسد پاکسازی کرده و آن را به‌طور کامل به کنترل خود در آورده است.
در دمشق درگیری بین رزمندگان ارتش آزادی با نظامیان اسد در بسیاری از مناطق پایتخت و حومه آن ادامه دارد.
ارتش آزادی سوریه اعلام کرد: در ادامه عملیات حماسه بزرک برای آزادسازی دمشق. رزمندگان ارتش آزادی توانستند پل اصلی ارتباطی بین منطقه زملکا جوبر را به‌طور کامل به کنترل خود در آورند.
از سوی دیگر انقلابیون سوری در میدان عباسین در قلب دمشق با نظامیان اسد درگیر شده و ساختمان دفاع هوایی را هدف قرار دادند و آن را در هم کوبیدند.
کمیته‌های هماهنگی انقلاب سوریه اعلام کردند سد فرات در شهر طبقه که چند روز پیش به کنترل رزمندگان ارتش آزادی درآمد متعلق به همه مردم سوریه است و به‌کار طبیعی خود ادامه می‌دهد.
این سد بزرگترین سد در سوریه و مهمترین مرکز تأمین آب و برق در سوریه به‌شمار می‌رود.
این سد بعد از آزاد شدن شهر طبقه به کنترل انقلابیون سوری درآمد.
ارتش آزاد سوریه اعلام کرد کنترل این سد را به‌دست کارمندان و کار کنان آن داده تا بتواند بشکل طبیعی به‌کار خود ادامه دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8333d699-a36d-43b7-8c60-14fcbe6747e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات