728 x 90

دخالتهاي رژيم,

قاچاق سلاح به یمن

-

کشتی حامل سلاح ایران - آرشیو
کشتی حامل سلاح ایران - آرشیو
گزارشی از الجزیره
یک مقام مسئول در دولت یمن اعلام کرد که عبد ربه هادی منصور رئیس‌جمهور این کشور در یک تماس تلفنی به پاسدار احمدی‌نژاد اخطار کرده و از او خواسته که حمایت از گروههای مسلح یمنی را متوقف کنند

این درخواست دو روز بعد از کشف محموله سلاح در یک کشتی صورت گرفت. کشتی مزبور که توسط مقامهای یمنی توقیف و محموله آن ضبط شد، از ایران عازم یک بندر یمن در دریای سرخ بود. این محموله شامل انواع مواد منفجره، سلاحهای دارای صدا خفه‌کن و موشک کاتیوشا بود.

جالب این‌جاست که مانند همیشه، مقامهای رژیم آخوندی این موضوع را تکذیب می‌کنند. اما مشاور تبلیغاتی رئیس‌جمهور یمن می‌گوید: رژیم ایران طوری صحبت می‌کند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. آنها در مورد عراق و سوریه همچنین حرفهایی را می‌زنند در حالی‌که تمامی دنیا از میزان دخالت این رژیم در این دو کشور اطلاع دارند.

دخالت رژیم آخوندی در امور یمن جدید نیست و به سال 2004 برمی‌گردد. در این سال اولین درگیریها میان گروه حوثی با ارتش یمن آغاز شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1381c6a5-be1c-4859-aabf-b93eb60141c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات