728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

تظاهرات میلیونی روز جمعه در عراق با شعارهای سرنگونی حکومت مالکی، وفاداری به شهیدان تظاهرات فلوجه و شعارهای اخراج رژیم ایران

-

 -
-
تظاهرات میلیونی روز جمعه در عراق این هفته در 11 منطقه بغداد و در 17 شهر دیگر در استانهای مختلف عراق، علیه حکومت مالکی با شعارهای وفاداری به شهدای فلوجه «الشعب یرید اسقاط النظام»، «ای مالکی برو» و همچنین با شعارهای خلع‌ید از حکومت آخوندی و اخراج رژیم ایران برگزار شد.
تظاهرات روز جمعه در استان بغداد در مناطق یرموک، عامریه، غزالیه، طارمیه، الخضرا، المنصور، دیوانیه، سیدیه، الدوره، الاعظمیه، الصلیخ، و در استان الانبار، شهرهای رمادی و فلوجه برگزار گردید.
این تظاهرات همچنین در استان صلاح‌الدین، در شهرهای سامرا، تکریت، ضلوعیه، بیجی، شرقاط، اسحاقی، الدوره، استان تامیم شهرهای کرکوک و حویجه، استان نینوا، شهر موصل و در استان دیالی، شهرهای بعقوبه، جلولا، مقدادیه، قره‌تپه و بلدروز برگزار شد.


تلویزیونهای الجزیره، الشرقیه، الرافدین، بغداد و التغییر، اقدام به پخش مستقیم این تظاهرات کردند. تلویزیون الجزیره گفت، تظاهرات در رمادی شاهد بیشترین رقم جمعیت تا کنون بود. مردم در شهرهای مختلف خواستار سرنگونی مالکی شدند و نماز جمعه وحدت با نام جمعه «وفاداری به شهدای فلوجه» برگزار شد.
در این سلسله تظاهرات مردم عراق علیه دخالتهای رژیم ایران در این کشور و دست‌نشانده‌اش مالکی شعار دادند.


در تظاهرات موصل پرچم خرچنگ‌نشان رژیم آخوندی به آتش کشیده شد. در رمادی نیز تابوتی سمبلیک که با پرچم خرچنگ‌نشان رژیم پوشانده شده بود، توسط جمعیت حمل شد. و بعد از سردادن شعارهایی علیه رژیم آخوندی توسط مردم خشمگین نهایتاً به زمین انداخته شد و لگدکوب گردید.

نیروهای جنبش مردمی در تظاهرات خود در بغداد و استانهای غربی و شمالی عراق هشدار دادند، ادامه مقابله مالکی با تظاهرات وضعیت را به انفجار خواهد کشید.
به گزارش تلویزیون التغییر، رئیس شورای شهر فلوجه در استان الانبار شیخ حمید الهاشم تهدید کرد در صورتی‌که حکومت مالکی با خواسته‌های مشروع متحصنان موافقت نکند و در برآورده کردن این خواسته‌ها از شیوه کش دادن استفاده کند، میدانهای تحصن الانبار را به قلب پایتخت، بغداد منتقل خواهند کرد.
تلویزیون بغداد در گزارشی از تظاهرات عراق علیه نوری مالکی و سرسختی تظاهر کنندگان در دستیابی به خواسته‌هایشان گفت:
شلیک بر روی تظاهر کنندگان در فلوجه یک نقطه عطف در تاریخ عراق بود.

احمد ابو ریشه رئیس کنگره بیداری عراق اعلام کرد، جمعه وفاداری به شهدای فلوجه در استان الانبار نامحدود است و تا برکناری مالکی ادامه خواهد د اشت.
احمد ابو ریشه رئیس کنگره بیداری عراق:
«برادر عزیز من این کار علیه خودم را یک اجازه‌نامه به نفع خودم در رهایی از التزاماتی که به دست و پایم پیچیده بود می‌دانم.
حکومتی پوسیده به‌خاطر فساد مالی و اداری به زیرپا گذاشتن حقوق‌بشر و ناتوانی کاملش در اداره حکومت چه به‌لحاظ اقتصادی و چه سیاست خارجی و چه امنیتی. بنابراین من اساساً از چنین شیوه‌های سخیفی که حکومت مالکی علیه هر آن کس که در کنار مردمش علیه ظلم و ستم قرار می‌گیرد و خواستار اصلاح اوضاع است به آن دست می‌زند تعجب نمی‌کنم. مثل آنچه که در رابطه با تظاهر کنندگان فلوجه قهرمان پیش آمد.
بنابراین هرگز خللی در عزم و اراده من ایجاد نخواهد کرد. و این‌که در کنار مردمم در میدانهای عزت و شرف باقی بمانم و خواستار حقوق آنها باشم.
این خیلی بهتر از این است که در کنار مالکی و تحت حفاظت او باشم. البته ما قادر به حفاظت خودمان از هر گونه کینه‌توزی شبه‌نظامیان و سپاه پاسداران رژیم ایران خواهیم بود».

تلویزیون الجزیره گزارش داد تعداد تظاهر کنندگان در تظاهرات امروز بسیار زیاد است. ساکنان رمادی و سایر شهرهایی که تحصنهایی را در این مدت برگزار کردند مثل ساکنان فلوجه در غرب عراق تظاهرات گسترده‌یی علیه سیاستهای نوری مالکی به راه انداختند .
در فلوجه مردم پلاکاردی را حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود «خون شهدای فلوجه امتداد خون سرورمان حسین علیه‌السلام است»
در شهر رمادی یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات گفت:
ما به خانواده‌های شهدای قهرمان فلوجه پیام می‌دهیم که ما فرزندان انبار به شما اعلام می‌کنیم که خون هیچ شهیدی به هدر نخواهد رفت و انتقام آنان را خواهیم گرفت. بازوی توانمند ما در میدان مبارک حضور دارد و برای هر چیزی نیز آماده هستیم. این تظاهر کننده گفت: بسیاری از جوانان به نزد ما می‌آیند و می‌گویند «ما کفن می‌پوشیم چون ما برای مرگ و هر شرایط دیگر آماده هستیم».
تلویزیون بغداد گزارش داد، توده‌های عظیم مردم در کرکوک به‌رغم هوای سرد و بارانی به سمت محلهای نماز جمعه در کرکوک شتافتند.
به گزارش تلویزیون بغداد سخنران نماز وحدت رمادی گفت: برای وفاداری به شهدای‌مان جز به رفتن مالکی و جز به سقوط نظام رضایت نمی‌دهیم.
تلویویزن تغییر گزارش داد شیخ سعدی مفتی اهل تسنن عراق گفت: «شما قیام کرده‌اید که به ظالم، به کافر، به شبه‌نظامی و به هلاک کننده و به مالکی بگویید، نه، آن هم نه صرفاً با زبان بلکه با خون خویش بگویید نه، یک نه بزرگ و هزار بار نه. هرگز در مقابل کسی بجز خدا کرنش نخواهیم کرد.
بنابراین امروز این‌جا آمده‌ایم که به دشمنمان بگوییم که به ما نگاه کن، به غیرت ما نگاه کن، خوب بنگر و آگاه باش که ما به‌زودی شاهد روزی هستیم که از تو حسابرسی خواهیم کرد».

خطیب نماز وحدت فلوجه خطاب به مالکی گفت: «از همین جا فریاد می‌زنم، ما تشنه شرف و افتخار هستیم. ما تشنه آزادی، کرامت و شرف هستیم، تشنه آزادی هستیم».
تلویزیون التغییر گفت: متحصنان در میدان الحق در شهر سامرا تأکید کردند که سرمایه‌گذاری روی کاهش یافتن تعداد تظاهر کنندگان و متحصنان شکست خورده است.
در تظاهرات فلوجه تظاهر کنندگان عکس یکی از شکنجه شدگان به‌دست عوامل مالکی را با خود حمل می‌کردند که در زیر آن نوشته بود «این کار شبه‌نظامیان دولت قانون است».
تلویزیون التغییر از تظاهرات فلوجه گزارش داد، خطیب تظاهرات فلوجه گفت: مالکی به جای این‌که دستانش را به خون فرزندان ما آغشته کند بهتر است زیر گل برود.
تظاهرات بزرگ روز جمعه در شهرهای مختلف عراق در حالی برگزار شد که مالکی با ایجاد انواع ممانعتها سعی داشت مانع تظاهرات و تجمع مردم در شهرهای مختلف شود. به گزارش الجزیره در محله اعظمیه بغداد مردم گفتند بعد از دعوت برای برگزاری نماز وحدت در مسجد ابوحنیفه، یک نیروی امنیتی گسترده در خیابانهای شهر مستقر شده است و روزنامه‌نگاران شکایت کردند که از رسیدن آنها به اعظمیه برای پوشش دادن به نماز و تظاهرات ممانعت به‌عمل آمده است.
همچنین استان دیالی شاهد اقدامات امنیتی شدیدی بود و ساکنان بعضی از مناطق به‌خصوص منطقه جلولا شاهد ممانعت نیروهای امنیتی از رسیدن نمازگزاران به مناطق مشخص شده برای برگزاری نماز جمعه وحدت بودند.
تلویزیون الرافدین گفت، در بغداد نیروهای امنیتی منطقه السیدیه را کاملاً بسته‌اند و افراد را فقط با نشان‌دادن کارت سکونت به منطقه راه می‌دهند.
در جلولا تظاهر کنندگان وقتی با ممانعت نیروهای مالکی برای شرکت در نماز وحدت و تظاهرات مواجه شدند، تصمیم گرفتند که نماز وحدت را در همان منطقه در کنار پل که مردم را روی آن نگه داشته بودند، برگزار کنند.
به گزارش تلویزیون بغداد نیروهای امنیتی مالکی ورودیهای منطقه السیدیه را بستند و تنها به کسانی که کارت هویتشان در آن منطقه صادر شده بود اجازه ورود می‌داند.
همچنین به گزارش تلویزیون التغییر، تیپ مثنی از ورود سه نماینده مجلس از العراقیه احمد المساری، حمید زوبعی و مظهر الجنابی به خان‌ضاری برای شرکت در تظاهرات ابوغریب جلوگیری کردند. التغییر همچنین افزود، نیروهای امنیتی مالکی مسجد جامع ابی‌حنیفه نعمان را محاصره کردند و کارت شناسایی نماز گزاران را موقع ورود به مسجد می‌گرفتند.
یک منبع به تلویزیون التغییر گفت، از امروز صبح موج دستگیریهای کور به مناطق السیدیه و عامریه رسیده است. در همین حال شیخ خمیس یکی از برگزارکنندگان تحصن در الانبار گفت، ما امروز این‌جا جمع شده‌ایم تا به شبه‌نظامیان و دولت هشدار دهیم که کاری با هیچ تظاهر کننده‌یی در هیچ نقطه‌ای در استان الانبار نداشته باشند و اگر دولت مالکی به خود جرأت دهد که دست به اقدامی علیه تظاهر کنندگان و برگزارکنندگان تظاهرات بزند این تبدیل به یک جنگ با دولت می‌شود و دیگر موضوع از کنترل خارج خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09943662-ca5d-4054-817b-0f902d788b8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات