728 x 90

سوريه,

درگیری رزمندگان ارتش آزادی سوریه در شهر «عقربه» با نیروهای رژیم اسد

-

رزمندگان ارتش آزادی سوریه
رزمندگان ارتش آزادی سوریه
درگیری رزمندگان ارتش آزادی سوریه در شهر «عقربه» با نیروهای رژیم اسد برای تحکیم کنترل بر جاده فرودگاه بین‌المللی دمشق ادامه دارد. آنها قصد دارد خط امدادرسانی شبه‌نظامیان اسد در منطقه «سیده زینب» را قطع کنند. رزمندگان برای تحکیم مواضع خود، نیروهای رژیم اسد را از سه طرف محاصره کرده‌اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل‌متحد اعلام کرد در پنج روز گذشته هر شب نزدیک به 3000نفر از مردم سوریه وارد اردن شده‌اند. و تعداد پناهندگان سوری در اردن را به 300هزار نفر افزایش داده است.

رزمندگان ارتش آزادی سوریه با نیروهای رژیم اسد در شهر حلب درگیر شدند. در محله انصار در حلب مردم دست به تظاهرات زدند و با سر دادن شعارهایی خواهان سرنگونی دیکتاتور خونریز سوریه شدند. دانشجویان در دانشکده علوم دانشگاه حلب نیز تظاهرات کردند و علیه بشار اسد شعار دادند.

درگیریهای شدید میان رزمندگان ارتش آزادی و نیروهای بشار اسد در درعا و مناطق دیگر حومه دمشق جریان دارد. رزمندگان به یک پست امنیتی در شهر درعا تهاجم کردند.

بمباران غیرنظامیان سوری توسط جنگنده‌های رژیم جنایتکار اسد هم‌چنان ادامه دارد. در یکی از این بمبارانها که در شهرک مدیره در شرق حومه دمشق رخ داد تعدادی کشته شدند. در میان قربانیان 5 کودک به چشم می‌خورند.

رژیم سوریه جنایت جدیدی مرتکب شد و روستای ابوطلطل در حومه حلب را بمباران کرد. در این جنایت، 16تن شهید شدند که اکثر آنها کودک هستند. مردم می‌گویند رژیم اسد از موشکهای زمین به زمین علیه این روستا استفاده کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86faf640-4c8e-4bb8-b0e8-2907e7327e1f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات