728 x 90

سوريه,

تصرف چندین پایگاه نظامیان اسد در ادلب و الرقه

-

رزمندگان ارتش آزادی سوریه
رزمندگان ارتش آزادی سوریه
رزمندگان ارتش آزادی سوریه در ادلب چند پایگاه نظامیان اسد در غرب شهر ادلب را به‌دنبال درگیریهای سنگین به کنترل خود درآوردند و سلاحها و مهمات آنها از جمله چند تانک و زرهی و موشکهای و توپهای نیروهای دیکتاتور را به غنیمت گرفتند.

در استان الرقه رزمندگان ارتش آزادی پایگاه المسلب در مرکز شهر الرقه را به کنترل خود درآوردند. انقلابیون سوری همچنین پایگاه الکازیه در جاده حلب - دمشق را پس از درگیریهای سنگین از کنترل نظامیان بشار اسد خارج کردند.

در حلب رزمندگان ارتش آزادی فرودگاههای نظامی کویرس و النریب را با موشک و خمپاره هدف قرار دادند و تعداد زیادی از نظامیان اسد را از پای درآوردند و تجهیزات و زرهیهای داخل این فرودگاهها را درهم کوبیدند.
شبکه خبری شام اعلام کرد از صبح روز سه‌شنبه رزمندگان ارتش آزادی با نظامیان اسد در کمپ فلسطینی یرموک و اطراف آن درگیر شدند. و خسارات سنگینی به نظامیان اسد وارد کردند.

در دمشق مقر شاخه امنیت سیاسی نیروهای بشار اسد هدف قرار گرفت و دهها تن از نظامیان و شبیحه بشار اسد کشته و زخمی شدند. در حومه دمشق درگیریهای شدیدی بین رزمندگان ارتش آزادی و نظامیان اسد در مناطق حرستا و زملکا گزارش شده است.
انقلابیون سوری تصاویری بر روی اینترنت گذاشته‌اند که نشان می‌دهد نظامیان جنایتکار بشار اسد چگونه مناطق مسکونی را با بشکه‌های انفجاری هدف قرار می‌دهند. این فیلم که از تلفن همراه یکی از نظامیان اسد که توسط انقلابیون دستگیر شده به دست آمده نظامیان جنایتکار بشار اسد را که در حال پرتاب بشکه‌های انفجاری بر روی مناطق مسکونی هستند نشان می‌دهد.
دیکتاتور سوریه با کمک فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران یک نیروی شبه‌نظامی برای مقابله با پیشرویهای ارتش آزادی سوریه و سرکوب مردم سوریه تشکیل داده است. دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز دوشنبه گفت، رژیم بشار اسد یک نیروی شبه‌نظامی جدید که تعدادی از آنها توسط متحد کلیدی او یعنی رژیم ایران آموزش دیده‌اند، تشکیل داده است.
تلویزیون الجزیره در گزارش از تشکیل این نیروی سرکوبگر گفت، این نیرو که اسم آن را ارتش دفاع شهری گذاشته‌اند، در بر گیرنده کمیته‌های نظامی اسد و شبیحه است. شبیحه لباس شخصیهای اسد از شروع انقلاب سوریه تا کنون نقش اصلی در سرکوب مردم و اقدامات جنایتکارانه بر علیه مردم سوریه دارد و دست به جنایاتی می‌زنند که ارتش بشار اسد از آن در ابتدای قیام خودداری می‌کرد.
این افراد لباس فرم متحدالشکل خواهند داشت. و از دیکتاتور سوریه حقوق می‌گیرند. انقلابیون سوری می‌گویند رژیم ایران به‌وسیله سپاه تروریستی قدس و سپاه پاسداران و نیروی بسیج سپاه پاسداران به رژیم اسد در تشکیل این نیرو کمک می‌کند.

سرلشگر محمد حاج علی استاد فلسفه استراتژیک ملی که از رژیم بشار اسد جدا شده، طی گفتگویی درباره تشکیل این نیروی جدید گفت:
در حقیقت این نیرو تقریباً از 6ماه پیش شروع به‌کار کرد. مجموعه‌یی از افراد که می‌خواستند آموزش ببینند به ایران برده شدند. و اکنون مربیان ایرانی در پادگانهای نظامی سوریه به این شبه‌نظامیان آموزش می‌دهند. برای جنگهای شهری، شناسایی، جاسوسی، تخریب و مانند این کارها.
فرماندهان سپاه پاسداران بر این کار اشراف دارند اسامی برخی از آنها عبارت است از:
سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان سپاه پاسداران رژیم ایران که اکنون در سوریه است.
سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی که به ذاکری معروف است در سوریه حضور دارد. و یکی دیگر از فرماندهان سپاه به‌نام رضا موسوی که اکنون در سوریه هستند. آنها در حال آماده کردن و تشکیل این شبه‌نظامیان در سوریه هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f833faa-e9de-48d4-950b-4b229f4da039"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات