728 x 90

شهيدان قيام,

هراس از پیامدها و آثار شهادت انگیزانندهٴ ستار بهشتی

-

شهید ستار بهشتی
شهید ستار بهشتی
قرائت گزارش کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس درباره شهادت کارگر قهرمان ستار بهشتی در صحن علنی مجلس ارتجاع برای دومین بار به تعویق افتاد. این گزارش ابتدا قرار بود در جلسه روز یکشنبه سوم دی قرائت شود، اما نشد و به روز چهارشنبه 6دی موکول شد، اما باز هم عملی نشد.

منصور حقیقت‌پور نایب‌رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ارتجاع در اظهارات بی‌ربطی برای توجیه تردید و تزلزل رژیم و تأخیرهای پی‌درپی گفت که در این گزارش ضرب و شتم این وبلاگ‌نویس تأیید شده ولی علت مرگ ضرب و شتم نبوده است. به گفته حقیقت‌پور قرائت گزارش به بعد از تعطیلات مجلس و به روز 17دی موکول شده است.

این در حالی است که جعفری دولت‌آبادی دادستان رژیم در تهران با اشاره به گزارش کمیسون پزشکی 11نفره اعلام کرد: دلیل مرگ زندانی، ناشی از ضربه یا ضربات، یا فشار روانی» بوده است.

این ضد و نقیض گوییها، ناشی از بن‌بستی است که رژیم دژخیمان در هراس از واکنشهای اجتماعی و خشم و نفرت مردم به سختی در آن گیر کرده است. اگر واقعیت مسلم قتل ستار در زیر شکنجه را انکار کند، خشم و نفرت مردم متوجه رأس نظام و شخص ولی‌فقیه خون‌آشام می‌شود و اگر اعتراف کند، باید پای محاکمه و مجازات عاملان قتل برود. به‌خصوص که مادر و خانواده ستار نیز مرعوب و تسلیم تهدید دژخیمان نشده و حاضر به دادن رضایت نشده‌اند.

خبرگزاری رویتر روز چهارشنبه گذشته در مقاله‌یی پیرامون تأثیرات انگیزانندهٴ شهادت ستار بهشتی بر جامعه ایران نوشت: «مرگ (ستار)، لانه زنبورها را در (صحنه) سیاسی ایران به هم می‌ریزد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3210f18-d443-447d-93c7-bfe49be58fbe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات