728 x 90

سوريه,

اردوگاه فلسطینی یرموک و جنایات بشار اسد

-

کمپ پناهندگی فلسطینیان در یرموک
کمپ پناهندگی فلسطینیان در یرموک
بیش از 50سال است که پناهندگانی، در پایتخت سوریه زندگی می‌کنند. قبل از جنگ اخیر سوریه، حدود 150هزار فلسطینی در منطقه یرموک دمشق زندگی می‌کردند. فلسطینیان در یرموک، اکنون در وضعیت دشواری قرار گرفته‌اند.

خانواده‌ها در حال گریز از کمپ یرموک هستند. از روز یکشنبه گذشته که درگیریهایی در این‌جا شروع شد، ملل‌متحد تخمین می‌زند که بیش از 100هزار فلسطینی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.
سامی مشاشا از اعضای آژانس کار و رسیدگی ملل متحد: .“.ما می‌دانیم که به‌دنبال درگیری نیروهای دولتی و اپوزیسیون، دو سوم ساکنان کمپ یرموک، این کمپ را ترک کرده‌اند ”
مقامهای رژیم سوریه بیش از 50سال پیش، کمپ پناهندگی یرموک را در قلب پایتخت تأسیس کردند. مقامهای ملل‌متحد می‌گویند که یرموک یک منطقه پرجمعیت است که ساکنان آن، پناهجویان فلسطینی هستند، پناهجویانی که از درگیریهای قبلی در خاورمیانه به آنجا پناه آورده‌اند.
یکشنبه گذشته رزمندگان ارتش آزادی سوریه به این منطقه حمله کردند... دولت سوریه با قدرت آتش عظیمی پاسخ داد.
سامی مشاشا: ”حداقل در 2 مورد، هواپیماها بر فراز این کمپ به پرواز درآمده و بمبهای خود را بر روی آن فرو ریختند. آنها همچنین از توپخانه سنگین و انواع سلاحهای سبک و نیمه سنگین استفاده کردند ”
این حملات، ویران‌ کننده بودند، اما رژیم نتوانست با این حملات مانع از آن شود که رزمندگان به یک هدف اصلی خود دست یابند: غلبه کردن بر مراکز فرماندهی احمد جبرئیل. او رئیس یک گروه فلسطینی است که بسیاری می‌گویند، با رژیم سوریه هم‌پیمان است.

ما با یکی از دهها هزار نفری که به‌دلیل درگیریها، یرموک را ترک کرده، صحبت کردیم.
خالد الهام، یک فلسطینی ـ سوری: ”کمپ یرموک کاملاً ویران شده. بسیاری از مردم اکنون نمی‌دانند چه کار کنند ”
این سؤالی است که بیش از صد هزار پناهجوی فلسطینی می‌کنند.
بسیاری از این خانواده‌ها، دهها سال پیش، از صحنه‌های جنگ گریخته بودند و حالا، بار دیگر خود را بی‌خانمان و قربانی جدیدترین درگیریهای خونین در منطقه می‌یابند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9f128aa-1d06-4c91-94a5-98adc424b000"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات