728 x 90

سوريه,

معاذ الخطیب خواستار خروج پاسداران دیکتاتوری آخوندی از سوریه شد

-

معاذ خطیب رهبر ائتلاف ملی سوریه
معاذ خطیب رهبر ائتلاف ملی سوریه
به‌رسمیت شناختن ائتلاف ملی سوریه از سوی اجلاس دوستان سوریه در مراکش با شرکت نمایندگان بیش از 120 کشور جهان

اعلام شناسایی ائتلاف ملی سوریه از رئیس‌جمهور آمریکا:
باراک اوباما: ائتلاف اپوزیسیون به‌طور فراگیر منعکس‌کننده خواسته‌های مردم سوریه است و ما آن را نماینده مشروع مردم این کشور می‌دانیم.

تأکید معاذ الخطیب رئیس ائتلاف ملی سوریه در اجلاس بین‌المللی مراکش بر لزوم خروج پاسداران رژیم ایران از سوریه


اجلاس دوستان سوریه در مراکش که نمایندگان بیش از 120 کشور در آن شرکت دارند ائتلاف ملی سوریه را به‌رسمیت شناخت. در همین اجلاس معاذ الخطیب رئیس ائتلاف ملی سوریه خواستار خروج پاسداران دیکتاتوری آخوندی از سوریه شد. همزمان باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا شخصاً شناسایی ائتلاف ملی سوریه از سوی این کشور را اعلام کرد و گفت ما تصمیم به شناسایی ائتلاف سوریه زمانی اتخاذ کردیم که این ائتلاف به‌طور فراگیر نشان داد به‌اندازه کافی منعکس‌کننده خواسته‌های مردم این کشور است از این‌رو آن را نماینده مشروع مردم سوریه می‌دانیم.

به گزارش رویتر موضعگیری جدید آمریکا می‌تواند به‌طور گسترده‌یی مشروعیت بین‌المللی اپوزیسیون سوریه را که برای سرنگونی اسد مبارزه می‌کند افزایش دهد. پیش از ایالات متحده کشورهای فرانسه، انگلستان، ترکیه و اغلب کشورهای عربی این ائتلاف را به‌رسمیت شناخته بودند. بیش از 100 کشور و برخی سازمانهای بین‌المللی که گروه دوستان مردم سوریه را تشکیل می‌دهند چهارمین نشست خود را در سطح وزرای خارجه با حضور رهبران ائتلاف در مراکش برگزار کردند. معاذ الخطیب رئیس ائتلاف سوریه در این اجلاس طی سخنانی از رژیم آخوندی خواست تا پاسداران خود را که برای حفظ بشار اسد در سوریه هستند از این کشور خارج کند. وی گفت ما از حکومت ایران می‌خواهیم تا تمام کارشناسان خود را از سوریه خارج کند و از گروه حزب‌الله نیز می‌خواهیم تا همه نیروهای خود را از سوریه بیرون ببرد، چرا که خون آنها نباید در مسیر دفاع از رژیم بی‌رحم اسد که به تاریخ پیوسته هدر رود. رئیس ائتلاف اپوزیسیون سوریه خطاب به اقلیت علوی سوریه نیز گفت پیام مستقیم ما به برادران علوی این است انقلاب سوریه دستهای خود را به سوی شما دراز می‌کند نافرمانی مدنی را علیه رژیم اسد آغاز کنید. این حکومت شما را نیز همانند ما سرکوب کرده است. در واکنش به اعلام شناسایی اپوزیسیون سوریه توسط رئیس‌جمهور آمریکا سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با سرخوردگی گفت اگر ائتلاف این‌گونه به مشروعیت دست پیدا می‌کند به نظر می‌رسد که ایالات متحده پیشاپیش زنگها را برای پیروزی ائتلاف مخالفان به صدا در آورده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4770462a-b9ab-4a85-9ccd-2d4a8f408190"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات