728 x 90

سوريه,

خشونتها در سوریه بیش از حد به مرزهای ترکیه نزدیک شده است

-

کمپ پناهندگان سوری در کنار مرز ترکیه
کمپ پناهندگان سوری در کنار مرز ترکیه
هواپیماهای سوریه یک منطقه مرزی را بمباران کردند که باعث وحشت ساکنان روستاهای ترک شد.

این‌جا منطقه مرزی ترکیه و سوریه است و چادرهای سفید مربوط به یک کمپ پناهندگان در نزدیکی روستای «عطما» در سوریه است. صدها تن از اهالی روستاهای ترکیه در این منطقه جمع شده‌اند. هواپیماهای جنگی سوریه این روستا را که در فاصله دو کیلومتری مرز است بمباران کردند. این اولین بار است که هواپیماهای سوریه تا این حد به مرز ترکیه نزدیک می‌شوند. بمبها در یک زمین بایر افتاد و تلفاتی نداشت، اما آن‌قدر نزدیک بود که مردم را به وحشت انداخت. دو شهروند ترک گفتند هنگام بمباران به سوی مرز دویدند و سیمهای خاردار را باز کردند تا سوریها به این طرف بیایند.
ما داریم با یک معلم مدرسه که چهار ماه است در این کمپ زندگی می‌کند، صحبت می‌کنیم. او می‌گوید بعد از بمباران صدها نفر به طرف مرز فرار کردند.
او می‌گفت در این کمپ حدود 12هزار نفر زندگی می‌کنند. هنگام بمباران کودکان در کلاس بودند که وحشت‌زده به بیرون دویدند. تمامی ساکنان کمپ برای نجات جانشان به سوی مرز پناه بردند. گروهی مجبور شدند دوباره به کمپ برگردند، زیرا گزینه دیگری ندارند
روستای عطما یک پایگاه مهم لجستیکی برای رزمندگان ارتش آزادی و یک سرپل کلیدی محسوب می‌شود. البته مردم هم از اطراف به این روستا پناه برده بودند، زیرا تصور می‌کردند به‌خاطر نزدیکیش به مرز امنیت دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce6e1627-0fed-4edc-abef-2e4e79cad161"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات