728 x 90

دعواي مالكي و كردها,

تشدید اختلاف میان نیروهای کردستان و مالکی - رد صلاحیت مالکی هم‌چنان پابرجاست

-

نیروهای پیشمرگه کردستان عراق
نیروهای پیشمرگه کردستان عراق
العراقیه: سلب اعتماد از مالکی به قوت خود باقی است

خبرگزاری پیامنیر (30آبان1391) : به‌منظوربررسی تنشهای اخیر میان بغداد و اقلیم کوردستان، رئیس‌جمهور عراق و رئیس اقلیم کوردستان امروز سه‌شنبه ‌با هم دیدار خواهند کرد.
به‌گزارش روزنامه‌باس چاپ اقلیم کوردستان، مهمترین موضوع مورد بحث در دیدار این دیدار استقرار نیروهای آمریکایی در مناطق مورد مناقشه‌خواهد بود.
بر اساس این گزارش طالبانی و بارزانی در این دیدار درباره درخواست آنها از آمریکا برای استقرار نیروهایش در منطقه‌ ، دعوت هیأتی از مقامات بلند پایه‌شیعه‌عراق به‌اقلیم کوردستان و سلب اعتماد از نوری مالکی به‌گفت و گو خواهند پرداخت.

همچنین خیرالله بابکر وزیر بازرگانی و عضو کمیته مرکزی اتحادیه میهنی کردستان، به سومریه نیوز گفت: در جلسه امروز هیأت دولت در بغداد، وزرای کرد در حکومت بغداد، به توافق رسیدند که خواهان توقف تحرکات نظامی ارتش عراق در مناطق مورد اختلاف از مالکی شوند، تا جلوی هر گونه درگیری گرفته شود.
علاوه بر این، به گزارش روزنامه الدستور عراق، طرفهای دو نشست اربیل و نجف متشکل از سه گروه العراقیه، کردها و گروه وابسته به صدر دوباره برای برکناری مالکی طراحی می‌کنند و مالکی نیز برای براندازی جلال طالبانی برنامه‌ریزی می‌کند

روزنامه التاخی در کردستان نوشت: فهرست العراقیه اعلام کرد سه گروه العراقیه، کردها و گروه وابسته به صدر هفته آینده گردهم می‌آیند و رد صلاحیت مالکی هم‌چنان پابرجاست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04b5399d-9fbb-4b63-ab66-abf54263d597"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات