728 x 90

تمسخر نمایش حضور آخوند روحانی در یک هنرستان به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

نمایش مسخره به صدا در آوردن زنگ مدرسه توسط رئیس جمهور ارتجاع
نمایش مسخره به صدا در آوردن زنگ مدرسه توسط رئیس جمهور ارتجاع
روزنامه حکومتی جهان صنعت روز ۴مهر ۹۶ با تمسخر نمایش حضور آخوند روحانی در یک هنرستان دخترانه در تهران به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید نوشت:
«اما ای‌کاش رئیس‌جمهور ایران مکان سخنان اول مهرماهی خود را در مدرسه‌ای در شهر اراک انتخاب می‌کرد؛ مدرسه‌ای که پدران دانش‌آموزانش شش ماه است حقوق نگرفته‌اند، مدرسه‌ای که دانش‌آموزان و معلمانش به‌نمایندگی از دیگر معلمان و دانش‌آموزان سراسر کشور از ظلم و بی‌عدالتی موجود در سیستم آموزشی کشور خسته شده‌اند و انگیزه‌ای برای مطالعه و به‌روز کردن داشته‌هایشان ندارند، چه رسد که بخواهند دانش‌آموزانی مسوول، خلاق، عالم، اندیشمند و علاقه‌مند به تلاش و فعالیت در جامعه تربیت کنند. دانش‌آموزانی که یا پدران آنها بیکار هستند یا اگر شغلی هم دارند، حقوق کافی در زمان مقرر به آنها پرداخت نمی‌شود. معلمانی که از پس هزینه‌های حداقلی زندگی خود بر نمی‌آیند چطور می‌توانند در توسعه نظام آموزشی کشور نقش مؤثر داشته باشند!

ای‌کاش رئیس‌جمهور در هنرستان دخترانه شهید مدرس تهران از دانش‌آموزان سؤال می‌کرد که چند نفر از شما فرزندان طلاق هستید؟ چند نفر از شما دندانهای سالم و روح و جسم سالم دارید؟ چند نفر از شما پدر یا برادر بیکار در خانه دارید؟ چند نفر از شما پدر، مادر یا خواهر و برادر بیمار یا معتاد در جمع خانوادگی خود دارید؟ آقای رئیس‌جمهور، فشار اقتصادی، رانت، فساد مالی، طلاق و بی‌بندوباری، قانون‌گریزی و بی‌توجهی بعضی از مسئولان به‌درخواست‌های به‌حق مردم، عدم شفافیت و نظارت صحیح بر عملکرد دستگاهها و... بنیان خانواده‌ها را سست کرده و در اکثر موارد از بین برده است.

آقای رئیس‌جمهور اگر شما دغدغه واقعی نظام آموزشی کشور را دارید پس بساط مدارس غیردولتی و هیأت‌امنایی و نیز موسساتی اینچنینی را که ریشه در بی‌عدالتی و نظام سرمایه‌داری صرف دارد را برچینید. اگر به‌دنبال اجرای عدالت در سیستم آموزشی کشور هستید، فرصت‌های آموزشی برابر و رایگان را برای دانش‌آموزان سراسر کشور خلق کنید».

بیشتر بخوانید:‌

گمشدگان بازمانده از تحصیل

در آستانه سال جدید تحصیلی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کابینه آخوند روحانی اعتراف کرد:
35هزار کلاس‌اولی بازمانده داریم و تا کلاس ششم این آمار 140‌هزار بازمانده است که نتوانسته‌ایم پیدایشان کنیم و به مدرسه برگردانیم.» این کودکان معمولاً به‌دلیل مشکلات اقتصادی خانواده‌های خود، مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.

اخاذی پول اجباری از دانش‌آموزان در کردستان

عوامل دست‌نشانده رژیم در مدارس بوکان از هر دانش‌آموز مبلغ یکصد هزار تومان وجه نقد به‌مناسبت سال تحصیلی جدید به بهانه‌های مختلف اخاذی می‌کنند.

به گزارش رسانه‌ها روز 27مرداد 96، عوامل حکومت آخوندی مستقر در مدارس شهرستان بوکان برای آغاز سال تحصیلی جدید والدین دانش‌آموزان را مجبور به پرداخت یکصد هزار تومان وجه نقد کرده‌اند.

سریال اخاذی هر ساله در شروع سال تحصیلی جدید از سوی عوامل حکومتی در مدارس صورت می‌گیرد، هر دانش آموزی در دادن وجه نقد اقدام نکند، عوامل آخوندی مستقر در مدارس، دانش‌آموزان را تهدید به کم کردن نمرات امتحان و اخراج از مدرسه و محرومیت از تحصیل می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d232bef8-c187-4f12-8cd8-aa03f46f6284"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات