728 x 90

خروج از ليست تروريستي,

لوموند: واشینگتن، مجاهدین خلق را از لیست سیاه خود خارج می‌کند

-

لوموند
لوموند
در یک فضای جنگ پنهان که در حال حاضر رژیم ایران را در مقابل ایالات متحده و اسراییل قرار داده است، این تصمیمی است که بی‌شک به‌عنوان یک اقدام جدید خصمانه از سوی تهران تفسیر خواهد شد. خروج سازمان مجاهدین خلق ایران، رادیکال‌ترین جنبش اپوزیسیون علیه رژیم ایران از لیست سازمانهای تروریستی آمریکا جمعه 28سپتامبر از سوی وزارت‌خارجه رسمی شد.
این تصمیم به 15سال محرومیت در ایالات متحده پایان می‌بخشد و به‌دنبال تصمیمات مشابه از سوی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۹ و انگلستان در سال ۲۰۰۸ صورت می‌گیرد. این تصمیم حکم بی‌سابقه‌یی را که توسط دادگاه استیناف ایالت واشینگتن صادر شده است را مورد تأیید قرار می‌دهد، این حکم به دولت آمریکا دستور داده بود که قبل از اول اکتبر سازمان مجاهدین را از این لیست خارج کند.
همچنین این حکم بواسطه شروع حل و فصل سرنوشت ۳۴۰۰ مجاهد خلق… در کمپ عراقی اشرف نزدیک مرز عراق مستقر بودند، امکانپذیر شده است. این رزمندگان و خانواده‌های آنها به استثنای 200نفر از آنها، به کمپ لیبرتی در بغداد جابه‌جا شدند، جایی که تحت حفاظت سازمان ملل و پلیس عراق، در انتظار انتقال به کشورهای میزبان هستند. بر داشته شدن اتیکت حذف برچسب تروریستی توسط ایالات متحده بایستی کسب استاتوی پناهندگی آنها را تسهیل کند. …
در تهران شکی نیست که این تصمیم رژیم ایران را که بی‌وقفه در تعقیب، این سازمان… است را هار ساخته است. …

در اطلاعیه‌ای که پرزیدنت مریم رجوی برای تبریک تصمیم آمریکا صادر کرد، شورای ملی مقاومت، می‌گوید برای «یک ایران غیراتمی، صلح طلب، خواستار امنیت و دموکراسی و حقوق‌بشر (...) در عین احترام به قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی» مبارزه می‌کند. سازمان مجاهدین خلق ایران رسماً مخالف یک جنگ است و به نفع تحریمهای تشدید شده فعالیت می‌کند.
افشین علوی در فرانسه قبول اذعان می‌کند که «همه این سالها مبارزه برای پایان‌ دادن به برچسب تروریستی، دادگاهها و کمپین کشتار توسط ملاها، زمان زیادی را از ما تلف کرد».
به‌رغم ناکامی‌ها، مجاهدین خلق توانایی زیادی را برای بسیج در جامعه ایرانیان خارج کشور حفظ کرده‌اند، که هر ساله در جریان گردهماییهای عظیم جنبش در بورژه قابل رؤیت می‌باشد.
یک چیز قطعی است: مجاهدین خلق یک شبکه چشمگیر نفوذ در میان منتخبان و تصمیم‌گیرندگان غربی ایجاد کرده‌اند. یک لابی که می‌تواند در صورت جنگ – یا مذاکره- با ایران، تأثیرگذار باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16b2e6a6-404d-4452-a5bf-4d06c5a1cac4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات