728 x 90

اتمي رژيم,

رودی جولیانی: باید جلو اتمی شدن رژیم ایران را گرفت

-

رودی جولیانی
رودی جولیانی
تلویزیون سی.ان.ان:
محمود احمدی‌نژاد یکبار دیگر در مجمع عمومی ملل‌متحد به یک نظم جدید جهانی سفارش کرد که تحت سلطه قدرتهای غربی نباشد.

احمدی‌نژاد در مجمع عمومی: وضعیت مصیبت‌بار فعلی جهان و وقایع تلخ تاریخ به نابودی جهان می‌انجآمد و قدرتهای حاکم خود را به شیطان متکی کرده‌اند. نظمی که ریشه در برده‌داری و استعمارنو دارد اینها مسئول فقر، فساد و سرکوب در هر گوشه جهان دارد.

سی.ان.ان: اظهارات احمدی‌نژاد یک روز بعد از آن بود که باراک اوباما گفت هر کاری بتواند برای جلوگیری از کسب سلاح اتمی انجام می‌دهد. امروز در یک تظاهرات ضد [رژیم] ایران که در نزدیک مقر سازمان ملل برگزار شد رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک گفت باراک اوباما به مردم ایران خیانت کرده است زیرا که کار بیشتری برای حمایت از مردم نکرده است. اینها کلمات تندی هستند
سی.ان.ان: شما نسبت به سیاست آمریکا در قبال ایران منتقد بوده‌اید و فکر می‌کنید دولت اوباما رفتاری [خودسرانه] داشته است. چطور او چنین رفتاری داشته است؟

رودی جولیانی: این ایده که شما می‌خواهید آنها را از اتمی شدن متوقف کنید، با فقط این ادعا که؛ همه گزینه‌ها روی میز هستند یا این قبیل حرفها.

سی.ان.ان: رامنی هم گفته است همه گزینه‌ها روی میز است.
جولیانی - بله ولی آقای رامنی رئیس‌جمهور نیست. این‌طور که من او [رامنی] را می‌فهمم او دست به اقدام نظامی خواهد زد.

سی.ان.ان: اما هیچ رئیس‌جمهوری تا کنون نگفته است که ما شما را بمباران می‌کنیم حتی جرج بوش هم گفت همه گزینه‌ها روی میز است.

جولیانی - یکی از رهبران ما رونالد ریگان بود که نسبتاً موفق بود. ریگان روشن کرده بود که اقدام نظامی خواهد کرد به‌خصوص در ارتباط با روسیه

سی.ان.ان: هم پرزیدنت بوش و هم ریگان نیز گفته بودند همه گزینه‌ها روی میز هستند

جولیانی - اول اینکه، این به مدتها قبل برمی‌گردد و آن زمانی بود که ایران 8، 9 یا 10سال با اتمی شدن فاصله داشت. اما اکنون ایران ممکن است چند ماه یا یک سال یا دو سال فاصله داشته باشد. در دوره پرزیدنت اوباما ایران سه بار، اورانیوم خود را افزایش داده و اورانیوم بیشتری غنی‌سازی کرده است و خیلی بیشتر از آنچه در ابتدای دوره اوباما بوده است. این یک تغییر سنگین، در مدتی کوتاه بوده است.
البته اوباما یک سابقه طولانی در التماس برای مذاکره با رژیم ایران داشته است. در شش ماه قبل با آیت‌الله‌ها که می‌خواست با آنها گفتگو کند.
ما نمی‌دانیم خط قرمز اوباما چیست او این را با ما در میان نمی‌گذارد. او این را با نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل هم در میان نمی‌گذارد. او نمی‌خواهد یک خط قرمز داشته باشد. او می‌خواهد این جنبه را هر چه بیشتر در ابهام نگهدارد و در عوض به جزئیات بپردازد. او خواهان در میان گذاشتن آن به‌طور خصوصی با آیت‌الله است و این برایش اوکی است. او می‌خواهد این را در ابهام نگهدارد و با داد و بیداد آن را بپوشاند. احساس من این است که ایران از نقطه غیرقابل بازگشت عبور خواهد کرد بدون این‌که بداند از آن عبور کرده است!

رژیم ایران یک دروغگوی بزرگ است... . رفتار اوباما با رژیم ایران آشتی‌جویانه بوده است حتی با وجود تحریمها که البته شدیدتر شده‌اند اما در همین هم 20مورد استثنا قائل شده است. من فکر می‌کنم میت رامنی پیامی روشن خواهد داشت...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51815f0b-1e25-4a56-96cc-34e2c4ce6c6b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات