728 x 90

انزواى رژيم,

خاویر سولانا: ایران با واقعیت نفوذ محدودش مواجه می‌شود

-

خاویر سولانا
خاویر سولانا
خاویر سولانا نیز به شکست دیپلوماسی رژیم آخوندی و سراب بودن توهمات آن اذعان کرد. سولانا رئیس پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله خود با عنوان «ایران با واقعیت نفوذ محدودش مواجه می‌شود» می‌نویسد:
چه کسی سراب را در جاده، در یک روز تابستانی ندیده است؟ ماهیت این وهم و خیال این است که ما واقعیت را با آنچه که مشاهده می‌کنیم اشتباه می‌گیریم. این همان چیزی است که در نشست غیرمتعهدها در تهران اتفاق افتاد به عبارت دیگر واقعیت موجود در این اجلاس بر خلاف احساس و توهم رژیم ایران بود چرا که سخنرانی مرسی به یاد ماندنی‌ترین لحظه را به وجود آورد. خاویر سولانا افزود:
طبعاً رژیم ایران با این نشست به‌عنوان یک فرصت تبلیغاتی برخورد کرد و وسیعاً رسانه‌های تبلیغاتی خود را در آن به‌کار گرفت اما شرکت کنندگان در نشست تهران در زمینه برنامه اتمی یا اعمال خشونت در سوریه که دو موضوع پایه‌یی بود هیچ موضع مشترکی با این رژیم اتخاذ نکردند.
خاویر سولانا در مقاله‌اش راجع به شکست رژیم در اجلاس عدم تعهد خاطرنشان ساخت، نباید از نظر دور داشت که دوره‌ای که جمهوری اسلامی رئیس جنبش غیرمتعهدهاست درست زمانی است که خودش یکی از جدیترین مسائل روی میز جامعه بین‌المللی است. در اجلاس کشورهای غیرمتعهد تلاشهای رژیم ایران که می‌خواست خود را یک بازیگر مؤثر بین‌المللی نشان بدهد تضعیف شد، زیرا بان کی‌مون دبیرکل ملل‌متحد رژیم ایران را به‌خاطر برنامه اتمیش و عدم رفع نگرانی جهان زیر ضرب برد. محمد مرسی اولین رئیس‌جمهور مصر نیز که برای اولین بار از ایران از زمان به حکومت رسیدن در مصر بازدید می‌کرد قاطعانه رژیم سوریه را رد کرد و به‌دنبال آن در نشست اتحادیه عرب را نیز همان موضع را اتخاذ کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8596e15-e038-4faf-94a5-7f1896519d29"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات