728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,

فرانس ۲۴: آثار تحریمهای بین‌المللی علیه رژیم ایران

-

کشور دوبی
کشور دوبی
تلویزیون فرانسه بیست و چهار گزارشی از آثار تحریمهای بین‌المللی علیه رژیم ایران پخش کرد و به مراودات این رژیم با دوبی پرداخت:
تحریمهای بین‌المللی و انزوای سیاسی علیه رژیم ایران تأثیرات خود را روی اقتصاد به‌ویژه ارز آن گذاشته و باعث افت شدید ارزش ریال طی هفته‌های اخیر شده است. برای افزایش فشار روی رژیم ایران، اقدامات جدید، تبادلات گسترده و تاریخی میان ایران و دوبی را متوقف کرده است.
کشتیهای باری روزانه از این بندر به سوی ایران کالا می‌برند. ولی بیمه این کالاها توسط کمپانیهای بین‌المللی پوشش داده نمی‌شود.
امیر روشن‌ضمیر، مدیر بخش فروش شرکت بین‌المللی «بستا» می‌گوید اکثر ایرانیها از این بندر استفاده می‌کنند. سال پیش ترافیک زیادی این‌جا وجود داشت و کشتیها صف می‌کشیدند تا بارگیری کنند. ولی الآن همان‌طوری که می‌بینید بندر خالی است.

تلویزیون فرانسه 24 گفت دو سال پیش یک چهارم صادرات دوبی به بازارهای ایران می‌رفت. ولی از زمان تحریمهای اقتصادی، تجارت دوجانبه افت کرده است. شرکتی که روشن‌ضمیر برای آن کار می‌کند یک دهه است وسایل کشاورزی به ایران صادر می‌کند. این شرکت اکنون هفتاد درصد بازرگانی خود با ایران را از دست داده است… روشن‌ضمیر می‌گوید به‌خاطر تحریمها نمی‌توانم پول ایران را به کارخانه‌های خارجی منتقل کنم، لذا هیچ تبادلاتی با ایران انجام نمی‌شود. زیرا اکثر بانکهایی که پول از طریق آنها تبادل می‌شود، در آمریکا هستند…
بانکهای ایران در لیست سیاه بازار آمریکا قرار گرفته‌اند. بانکهای بین‌المللی نه دیگر حاضرند با بانکهای ایران مراوده‌یی داشته باشند، نه حسابی برای انتقال پول در بانکهای دیگر باز می‌کنند و نه حاضرند به شهروندان ایرانی قرض بدهند. اگر بانکی بخواهد با ایران تبادل ارزی انجام دهد، باید ریسک آن را هم بپذیرد.
کمپانیهای ایرانی که در خارج کشور هستند تلاش می‌کنند هویت ایرانی بودن خود را مخفی کنند.
حدود یک چهارم جمعیت دوبی اصلیت ایرانی دارند، ولی برای ایرانیهایی که از این پس می‌خواهند به دوبی بروند این سفر چندان ارزشی ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc44a653-6e2e-4acd-8120-54f71cc42fef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات