728 x 90

سوريه,

تصرف منطقه استراتژیک صلاح‌الدین حلب توسط ارتش آزادی سوریه

-

درگیری رزمندگان ارتش آزادی سوریه در شهر حلب
درگیری رزمندگان ارتش آزادی سوریه در شهر حلب
نبردهای ارتش آزادی سوریه با نظامیان بشار اسد با شدت هر چه بیشتر در نقاط مختلف این کشور ادامه دارد. در حلب ارتش آزادی سوریه منطقه صلاح‌الدین مهمترین منطقه استراتژیکی شهر حلب را به کنترل خود درآورد. به گفته قیام‌کنندگان ارتش آزادی سوریه با آزادسازی این منطقه 80 درصد شهر حلب را در کنترل خود درآورده است.
نظامیان دیکتاتور سوریه طی 24ساعت گذشته شهر حلب را با توپخانه سنگین، تانک، هواپیما و هلیکوپتر به‌شدت بمباران کرده‌اند تا از پیشروی نیروهای ارتش آزادی سوریه جلوگیری کنند که موفق نشدند و ارتش آزادی محل استراتژیک صلاح‌الدین از مزدوران بشار اسد پاکسازی کرد.

نیروهای ارتش آزادی سوریه همچنین در تهاجم شبانه به جنایتکاران شبیحه و نیروهای امنیتی بشار اسد در حمص قرارگاه آنها را در هم کوبیدند.
در عملیات دیگری نیروهای ارتش آزادی سوریه که فرودگاه ابوظهور را محاصره داشتند به این فرودگاه حمله کردند.
در لاذقیه همچنین ارتش آزادی سوریه در حمله به ستون زرهی مزدوران بشار اسد یک دستگاه تانک آنها را به آتش کشیدند از سوی دیگر العربیه گزارش داد، کارشناسان نظامی بمباران وحشیانه مزدوران بشار اسد در حجرالاسود و دیگر مناطق دمشق، حلب، درعا و دیرالزور را نشانه‌ای از خارج شدن کنترل کامل این مناطق از دست نظامیان بشار اسد ارزیابی کردند.
قیام‌کنندگان سوری تظاهرات گسترده شبانه را محلات دمشق برگزار کردند. جوانان با روشن کردن آتش راه‌ها را بسته و تظاهرات کردند و خواستار سرنگونی بشار اسد شدند.
در همین حال جانیان گارد جمهوری بشار اسد با تانک وارد کوچه‌ها و خیابانهای دمشق شدند و خانه‌ها را بر سر مردم خراب کردند. بشار اسد همچنین شهرها و مناطق الزبدانی، حی قابون و حجر الاسود دمشق را زیر بمباران شدید و بشکه‌های شدید الانفجار قرار داده است.

طی روز گذشته گروه‌های بیشتری از مردم و ارتشیان جدا شده از بشار اسد به صفوف ارتش آزادی سوریه پیوستند. یک سرهنگ خلبان ستاد با پیوستن به ارتش آزادی سوریه ضمن اعلام انزجار از جنایتهای بشار اسد طی بیانه‌یی گفت نیروی هوایی اسد شهرها و روستاها را بر سر مردم خراب می‌کند. بنا‌ به گزارشها امروز دست‌کم 82تن از مردم سوریه در بمبارانها و موشک بارانهای دیکتاتور به قتل رسیدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f4a2731-08a8-4377-8786-966e3910e1e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات