728 x 90

ليبرتي,

پروفسور ریموند تنتر نسبت به برخورد دولت مالکی با ساکنان اشرف و لیبرتی ابراز انزجار کرد

-

پرفسور ریموند تنتر
پرفسور ریموند تنتر
پروفسور ریموند تنتر، عضو شورای امنیت ملی آمریکا در دولت ریگان، و رئیس کمیته سیاست ایران انزجار خود را از برخورد دولت نوری مالکی با ساکنان اشرف و لیبرتی اعلام کرد.
وی که با تلویزیون الحره مصاحبه می‌کرد گفت: پلیس عراق برای مواردی مورد استفاده قرار گرفته است که ایالات متحده هرگز انتظار آن را نداشت. این پلیس برای حمله به مخالفان ایرانی در کمپ اشرف در 80 کیلومتری شمال بغداد و سرکوب آنها در ژوئیه ۲۰۰۹ و آوریل ۲۰۱۱ که اعضای مجاهدین خلق هستند مورد استفاده قرار گرفت در حالی‌که برنامه آموزش پلیس که آمریکا برای پلیس عراق تنظیم کرده است با هدف ایجاد ثبات در نظام سیاسی عراق بوده است.
وی افزود: ایرانیان پناهنده در حال حاضر از استفاده از شبکه آب ممنوع شدند و آنها مجبورند که در صفهای طولانی برای به‌دست آوردن آب آشامیدنی منتظر بمانند. این بار دیگر به‌خاطر بدرفتاری دولت عراق است.
پروفسور ریموند تنتر، در مورد برخورد دولت نوری مالکی با پناهندگان سوری گفت: دولت عراق تحت رهبری مالکی منعکس‌کننده خواسته‌های مردم عراق در برخورد با پناهندگان سوری نیست. من از نحوه رفتار دولت عراق با پناهندگان سوری شوکه شده‌ام. این‌گونه رفتار با پناهندگان غیرمنطقی است. جوهر موضوع این است که پناهندگان الآن زندانی کامل هستند مانند وضعیتی که پناهندگان ایرانی در کمپ نزدیک بغداد دارند. بنابراین حسن‌نیت کجاست؟ افراد شهرک صدر و انبار خواهان خوش رفتاری با پناهندگان هستند ولی ما این این حسن‌نیت را در برخورد دولت عراق با پناهندگان سوری و ایرانی نمی‌بینیم.
پروفسور ریموند تنتر، در پاسخ به سؤالی درباره اعدام 68 زند‌انی در عراق گفت: نوری مالکی خودش زندانهای سری را اداره می‌کند و این زندانها دربرگیرنده بسیاری از نیروهای بیداری است وی افزود: … من نگران سرنوشت پناهندگان سوری و انقلابیون ایرانی در کمپ لیبرتی هستم و همچنین نگران افراد بیداری هستیم که در الانبار هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8fd87969-32d5-44db-859d-339189b5144c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات