728 x 90

-

خشونت و ناآرامی سیاسی در عراق نگرانیها از جنگ داخلی را دامن می‌زند

-

روزنامه واشنگتن تایمز
روزنامه واشنگتن تایمز
واشینگتن تایمز - 8ژوییه، ۲۰۱۲:
- یک افزایش چشمگیر در خشونت و بی‌ثباتی سیاسی در عراق بر نگرانیها از این‌که بغداد یکبار دیگر به سمت جنگ داخلی بلغزد افزوده است. شش ماه بعد از این‌که ارتش آمریکا عراق را ترک کرد این کشور خسته از جنگ مستعد خشونت شد و شورشیان از جنگ قدرتی که بین جناحهای قومی و فرقه‌یی هست استفاده کرده‌اند.
طارق هاشمی معاون رئیس‌جمهور عراق طی مصاحبه اختصاصی با واشینگتن تایمز گفت عراقیها در یک زندگی غم‌انگیز روزمره به‌سر می‌برند. وی گفت این غیرمنصفانه است که عراقیها را این چنین با شرایط دشوار مواجه رها کرد.
ژوئن دومین ماه مرگبار بعد از خروج نیروهای آمریکا از عراق بوده است که علائم القاعده در آن دیده می‌شود گرچه برخی عراقیها گفته‌اند بر این باورند که جناحهای دیگر مسئول این خشونتها هستند. آقای هاشمی بلندپایه‌ترین سنی عراقی نسبت به فقدان رهبری آمریکا در [اوضاع] عراق و در عین‌حال نفوذ فزاینده‌ایران در عراق ابراز تأسف کرد.
مقامات آمریکا از این‌که نخست‌وزیر عراق توافقهای مشارکت در قدرت را نقض کرده و خودش را در حد زیادی به تهران نزدیک کرده نگرانند.
یک نگرانی که دولت اوباما دارد این است که اگر عراق در واقع تا قبل از انتخابات [آمریکا] به [جنگ داخلی کشیده شود] آنگاه تصمیم بیرون کشیدن نیروهای آمریکا از عراق به‌عنوان یک اشتباه تلقی خواهد شد.
زمان آن رسیده که اوباما فشار بر مالکی را افزایش دهد و دولت باید مالکی را تهدید کند که در صورت عدم متابعت، کمکهای آمریکا به عراق را متوقف کند از جمله ارسال هواپیمای نظامی که اخیراً سفارش داده شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8de1a066-bba5-4c25-9807-4e3c7c7040cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات