728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

درگیری در حزب‌الدعوه میان علی ادیب و نوری مالکی

-

نوری مالکی و  علی ادیب
نوری مالکی و علی ادیب
تلویزیون بغداد از اختلاف و درگیری در حزب‌الدعوه میان علی ادیب و نوری مالکی خبر داد. این منبع گزارش داد: علی الادیب، مالکی را متهم به خودپرستی کرد و گفت: سیاستهای او برای همیشه حزب‌الدعوه را نابود خواهد کرد. … .. مالکی در پاسخ به ادیب گفت پس از این‌که به‌کار طرفهای اربیل پایان دهد، به حساب او و امثالش خواهد رسید. به گفته این منبع اگر حسن السنید و ولید الحلی دخالت نمی‌کردند اوضاع بدتر می‌شد.
در ادامه این گزارش آمده است: در جلسه رهبران حزب‌الدعوه با شرکت علی ادیب، حسن السنید، ولید الحلی و مالکی، ادیب به مالکی اعتراض کرد که چرا تحمل اعتراض به سیاستهایش را ندارد و این‌که فراموش کرده است که این رهبران حزب‌الدعوه بوده‌اند که او را به این سمت رسانده‌اند و او باید به آنان احترام بگذارد والا بیش از این صبر نمی‌کنند.

تلویزیون بغداد افزود: این اختلاف به‌دنبال روند استیضاح مالکی بالا گرفت که توسط طرفهای اربیل مطرح و با تأیید قوی ادیب روبه‌رو شد. امری که باعث شد مالکی به مقاصد ادیب شک کند.
به گزارش تلویزیون بغداد اختلافات بین ادیب و مالکی منجر به صف‌بندیهای شدیدی در داخل دفاتر حزب‌الدعوه در استانهای مختلف شده است. از دید ناظران تأخیر در اجرای انتخابات دبیرکلی حزب‌الدعوه دلیلی برای افزایش شدت اختلافات بین این دو نفر است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc361e83-2bd9-4f58-a071-9e19909dde0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات