728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,

تکذیب دروغپردازی رژیم آخوندی و نسبت دادن اتهام کرد کشی به مجاهدین از سوی نایب‌رئیس کرد پارلمان عراق

-

پارلمان عراق
پارلمان عراق
پارلمان عراق- دفتر نایب‌رئیس عارف طیفور علیه این جعل و دروغپردازی یک شکایت قضایی اقامه می‌کند تا این دروغها دیگر تکرار نشود

رژیم آخوندی که بعد از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس، دچار جنون گاوی شده و در بسیج دروغپردازی علیه مجاهدین افسارگسیخته است، با یک فضیحت دیگر روبه‌رو شد.
وزارت اطلاعات رژیم آخوندی در یکی از سایتهای زنجیره‌یی خود تحت عنوان «اشرف نیوز»، روز 24ژوئن (4تیر)، مدعی شد که «عارف طیفور نایب‌رئیس پارلمان عراق گفته است: کردها قربانی سازمان مجاهدین خلق ایران بودند».
اطلاعات آخوندی در همین خبرسازی نوشته بود: «عارف طیفور گفت سازمان تروریستی خلق هنگام شرکت در سرکوب قیام مردم در شمال، اقدام به کشتارهای وحشتناک علیه شهروندان کرد کرده» و «این سازمان به‌معنی واقعی کلمه تروریست است»!
بلافاصله پس از این دروغپردازی، پایگاه اطلاع‌رسانی پارلمان عراق، بیانیه دفتر نایب‌رئیس پارلمان را در تکذیب این جعلیات منتشر کرد، که علاوه بر رسوا کردن رژیم آخوندی، یک تودهنی سنگین به این رژیم به‌ویژه علیه دو دهه دروغپردازی در خصوص نسبت دادن کردکشی به مجاهدین محسوب می‌شود، به‌خصوص که نایب‌رئیس کرد پارلمان عراق، بر اقامه دعوای قضایی علیه این دروغپردازیها، به‌منظور عدم تکرار آن، تأکید کرده است.

متن بیانیه دفتر مطبوعاتی نایب‌رئیس پارلمان عراق
دفتر مطبوعاتی نایب‌رئیس مجلس نمایندگان عراق، استاد عارف طیفور، اخبار منتشر شده توسط برخی از وسائل ارتباط جمعی در مورد اظهارات نسبت داده شده به او درباره سازمان مجاهدین خلق را که در سایتی به نام «اشرف نیوز» منتشر شده، تکذیب و اعلام می‌کند: همه اظهارات منتشره عاری از صحت است و معاون رئیس مجلس هیچ مصاحبه مطبوعاتی یا تماس تلفنی با سایت مذکور نداشته است.
ما همزمان با تکذیب اظهارات نسبت داده شده، از همه وسائل ارتباط جمعی و روزنامه‌نگاران خواستار پایبندی به اعتبار مطالب و امانت‌دار بودن در انتقال و انتشار اخبار و اظهارنظرهای مطبوعاتی هستیم، و از ارگانهای ذیربط می‌خواهیم اقدامات قانونی را در قبال این موارد اتخاذ کنند.
نایب‌رئیس مجلس یک شکایت قضایی علیه این سایت اقامه خواهد کرد، تا تضمینی برای عدم تکرار این نوع برخوردهای غیرمسئولانه باشد.
دفتر مطبوعاتی نایب‌رئیس پارلمان عراق
25ژوئن ۲۰۱۲

بیانیه نایب‌رئیس پارلمان عراق در تکذیب دروغپردازی و جعل رژیم آخوندی، از سوی رسانه‌ها و خبرگزاریهای عراقی منتشر شد.
از جمله خبرگزاری نینای عراق25ژوئن نوشت: دفتر طیفور اظهاراتی را که علیه سازمان مجاهدین خلق به‌نقل از او گفته شده بود، تکذیب و خاطرنشان کرد ”طیفور یک شکایت قضایی تضمین عدم تکرار چنین عملکرد غیرمسئولانه‌ای اقامه خواهد کرد“.
خبرگزاری کل العراق نوشت: عارف طیفور گفت: یک شکایت قضایی علیه یکی از سایتها به‌خاطر انتشار اظهارات نسبت داده شده به او علیه سازمان مجاهدین خلق اقامه کرد.
دفتر مطبوعاتی عارف طیفور از ارگانهای ذیربط خواست تا اقدامات قانونی در قبال چنین مواردی اتخاذ کنند“.
خبرگزاری کردی آکانیوز نیز گزارش داد: دفتر مطبوعاتی معاون پارلمان عراق اظهارات نسبت داده شده به عارف طیفور در سایتی به نام اشرف نیوز را مبنی بر این‌که سازمان مجاهدین در سرکوب قیام کردها و در کشتار مردم در استانهای شمال و جنوب عراق شرکت داشته، تکذیب کرد.
سایت مزبور همچنین نوشته بود عارف طیفور، دستگیری مسئول عراقی پرونده مجاهدین توسط دولت فرانسه را نقض حاکمیت عراق دانسته است، اما نایب‌رئیس پارلمان عراق تصریح کردکه هیچ مصاحبه‌یی با این سایت نداشته و هیچ اظهارنظری در گفتگو با این سایت نکرده است.
خبرگزاری صوت العراق نوشت: دفتر مطبوعاتی معاون پارلمان عراق اظهارات نسبت داده شده به او علیه سازمان مجاهدین خلق را تکذیب کرد و گفت هر آنچه که نقل شده است عاری از واقعیت است
دفتر مطبوعاتی اعلام کرد: برای تضمین عدم تکرار چنین اقدامات غیرمسئولانه‌ای، نایب‌رئیس پارلمان یک شکایت قضایی اقامه خواهدکرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98c780f8-050f-4c03-8c16-2a56bc546a97"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات