728 x 90

انتخابات فرانسه,

شگفتیهای انتخابات پارلمانی فرانسه

-

انتخابات فرانسه
انتخابات فرانسه
با پیروزی قاطع سوسیالیستهای فرانسه در انتخابات پارلمانی این کشور اکنون دولت فرانسوا اولاند مسئولیت بزرگی در اداره دومین ابرقدرت اقتصادی اروپا خواهد داشت.
حزب رئیس‌جمهور فرانسه توانست 100کرسی جدید را در پارلمان، از حزب راستگرای او.ام.پی سارکوزی پس بگیرد.
مانوئیل والس وزیر کشور و یکی از اعضای ارشد حزب سوسیالیست می‌گوید: «با این پیروزی می‌توان با قاطعیت فرانسه را از نو ساخت، فرانسه‌یی که در آن عدالت حرف اول را می‌زند که اولین گام آن اصلاح ساختار مالیاتی کشور است».
سگولن رویال نامزد سوسیالیستها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۷، شکستی ناباورانه را در برابر یکی از هم حزبیهایش متحمل شد. قرار بود سگولن رویال در صورت پیروزی ریاست پارلمان را برعهده گیرد.

دیگر شگفتی انتخابات پارلمانی فرانسه پیروزی ماریون لوپن نوه ژان ماری لوپن بنیانگذار حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه بود. این در حالی است که مارین لوپن دبیرکل این حزب، در رقابت پارلمانی در مقابل رقیبش شکست خورد.

ژان فرانسوا کوپه دبیرکل او. ام پی گفت: «باید به آینده و ایده‌های تازه اندیشید. گام اصلی در این راه اتحاد تمام اعضای این حزب می‌باشد. از دیگر شگفتیهای این انتخابات شکست نادین مورانو و «کلود یان» دو وزیر مهم سارکوزی بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/196bd221-2b34-4e96-93fe-36623ed2c79d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات