728 x 90

ضربه‌ای به شبکه پولشویی رژیم ایران در آمریکای لاتین

أسعد أحمد بركات - آرشیو
أسعد أحمد بركات - آرشیو

بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشنگتن "Foundation For Defence Of Democracies" در گزارشی اعلام کرد روز پنجشنبه گذشته مقامات پاراگوئه دستور داده‌اند اسعد احمد برکات یکی از بزرگترین حامیان مالی حزب‌الله که در لیست تروریستی آمریکا نیز قرار دارد دستگیر شود.

این دستگیری بعد از آن انجام می‌شود که رئیس‌جمهور پاراگوئه در پی تغییر سیاست کشورهای آمریکای جنوبی نسبت به فعالیتهای حزب‌الله در کشورهایشان دستور داد تا در مورد این فرد تحقیق به‌عمل بیاید.

بنیاد دفاع از دموکراسیها نوشت ماریو ابده پینیتز رئیس‌جمهور پاراگوئه دستور داده است که در مورد نحوه دست‌یابی برکات به پاسپورت پاراگوئه‌ای که در ماه آوریل به‌صورت غیرقانونی انجام شده است تحقیق شود.

 

پیشینه اسعد احمد برکات

برکات در سال ‍۱۹۸۹ تابعیت پاراگوئه‌ای به‌دست آورده بود ولی در سال ۲۰۰۳ بر اساس حکم دادگاه عالی این کشور این تابعیت از او گرفته شد ولی در آوریل گذشته توانسته است که پاسپورت جدیدی را به‌دست بیاورد.

برکات که از خانواده‌ای لبنانی است فعالیتهای غیرقانونی‌اش را در منطقه مرزی میان آرژانتین و برزیل و پاراگوئه به اجرا می‌گذارد. وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۲۰۰۴ به‌دلیل حمایت مالی او از حزب‌الله او را تحریم کرد و در سال ۲۰۰۶ نیز برادرانش حمزه و حاتم را تحریم کرد.

 

دولت آرژانتین از ماه ژوئن گذشته شروع به آوردن فشار به گروه‌های خلافکار مرتبط به حزب‌الله کرد. به‌گفته مقامات، بر اساس قانون جنایی مربوط به حمایت مالی از تروریسم، سپرده‌های افراد وابسته به خانواده برکات بلوکه شده است.

در اطلاعیه وزارت دارایی آرژانتین نیز آمده است این حکم بعد از آن صادر شد که طی تحقیقاتی دست کم ۱۴شخص مرتبط به فامیل برکات مورد بازجویی قرار گرفتند و مشخص شد که در قاچاق پول و جعل اسناد و تجارت مواد مخدر یا سلاح و پولشویی و حمایت از تروریسم دست داشته‌اند.

بر خلاف این‌که اغلب پولشویی‌هایی که فامیل برکات در آن دست داشته در آرژانتین بوده هر سه کشور پاراگوئه، برزیل و آرژانتین نیز از این اعمال غیرقانونی تاثیر پذیرفته است چرا که افراد این فامیل در برزیل و پاراگوئه زندگی و کار می‌کنند.

تیم امنیت ملی در پاراگوئه اعمالی که می‌توان علیه چهارده نفری یاد شده انجام داد را در دست بررسی دارد. این افراد همگی در پاراگوئه ارتباطات خود را دارند.

بر اساس بیانیه مقامات برزیلی هنوز برزیل هیچگونه اقدامی را علیه فعالیتهای برکات انجام نداده است. هنوز برزیل برخلاف تحریمهای آمریکا پایگاه عملیات برکات است.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4297f75b-e009-40d6-bbc5-5bbb0b4bdd53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات