728 x 90

ليبرتي,

واشینگتن تایمز: قانونگذاران آمریکا از وزارت‌خارجه در مورد کمپ اشرف بازخواست می‌کنند

-

دینا روهرا باکر از کالیفرنیا
دینا روهرا باکر از کالیفرنیا
قانونگذاران در کنگره آمریکا، به‌دنبال اظهارات یک وکیل وزارت‌خارجه در دادگاه استیناف، بر یک مقام عالیرتبه وزارت‌خارجه فشار آوردند تا دولت اوباما مشخص کند مخالفان رژیم ایران در کمپ اشرف سلاحهایشان به آمریکا تحویل داده‌اند.
تد پو نماینده کنگره از ایالات تگزاس گفت ”هیچ سلاح کمری، تفنگ، بازوکا یا سلاح دیگری در کمپ اشرف پیدا نشده“ و اگر کسی مدعی است سلاحی وجود دارد، ”این سلاح که آنها می‌گویند وجود دارد، کجاست؟“
سرتیپ ارتش آمریکا دیوید فیلیپس فرمانده ارشد سابق حفاظت کمپ اشرف گفت: آمریکا و مقامات عراقی کمپ اشرف را برای یافتن سلاح مورد جستجو قرار دادند و ما بسیار متمرکز برای جستجوی همه جا، تلاش کردیم، من در آنجا بودم و باور دارم که هیچ سلاحی نبود.
دانیل فیرید، مشاور ویژه هیلاری کلینتون وزیر خارجه در مورد کمپ اشرف، که محل استقرار مخالفان رژیم ایران است، در حالیکه در برابر اعضای زیرکمیته نظارت و تحقیقات کنگره شهادت می‌داد، گفت وزارت دفاع مشخص کرده است که کمپ وقتی تحت کنترل آمریکا بوده است، ”اساسا خلع‌سلاح شده است“.
ساکنان اشرف درخواست کرده‌اند کمپشان قبل از این‌که تعداد دیگری از آنها به کمپ لیبرتی بروند مورد بازرسی قرار بگیرد.
دینا روهرا باکر، نماینده جمهوریخواه کنگره، از کالیفرنیا و رئیس زیرکمیته تحقیقات و نظارات بر اعمال دولت در روابط خارجی، گفت این درخواست ساکنان اشرف معقول است چرا که دولت عراق و عوامل رژیم ایران می‌توانند بعد از این‌که آنها اشرف را ترک کردند، سلاحهایی را در کمپ اشرف، بگذارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ddac252-26e9-47b6-87db-a61955e3996b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات