728 x 90

ليبرتي,

کاک بابا شیخ حسینی جابه‌جایی اجباری ساکنان اشرف به لیبرتی را محکوم کرد

-

کاک بابا شیخ حسینی
کاک بابا شیخ حسینی
نامه کاک بابا شیخ حسینی دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران به بان کی‌مون

محکومیت جابه‌جایی اجباری ساکنان اشرف به لیبرتی
ضرورت توقف فوری دخالت رژیم ایران در مسأله اشرف
هرگونه مشارکت دادن یا گفتگو با رژیم ایران در پرونده اشرف مغایر با قوانین و توافقات بین‌المللی است

آقای دبیرکل

مایل هستم از سوی سازمانمان و جامعه کردهای ایرانی مقیم کردستان عراق مراتب نگرانی و انزجار خودمان را نسبت به تحولات اخیر در کمپ پناهندگان ایران لیبرتی به استحضار شما برسانم
در حالیکه ساکنان اشرف با حسن‌نیت تمام و با پذیرش ترک مقر اقامت‌شان که حوالی یک ربع قرن در آن می‌زیسته‌اند و با وجودیکه تاکنون بیش از نیمی از آنان منتقل شده‌اند، هنوز وعده‌های داده شده به آنها از سوی نمایندگی شما در عراق برای بهبود وضعیت خدماتی (از جمله آب و برق و همچنین سایر نیازمندیهای پایه‌یی که لیبرتی فاقد آنهاست)، هیچ پیشرفتی نداشته است. در یک اقدام تحریک‌آمیز اخیراً شاهد حضور نفربرهای زرهی در این کمپ کوچک بوده‌ایم. چنان‌چه نیروهای عراقی مسئول حفاظت از ساکنان هستند، علی القاعده‌این امکانات نظامی بایستی در بیرون از این موقعیت به‌کار گرفته شوند مگر این‌که قصد شومی از حضور آنها در درون کمپ باشد. این وضعیت برای ما ایرانیان یادآور حوادث خونینی است که منجر به کشته شدن 36تن از ساکنان شد و ما اکنون در سالگرد آن هستیم.

آقای دبیرکل
در حالیکه کمپ لیبرتی از کمبودهای جدی برخوردار است افزایش نفرات به این کمپ باعث تشدید فشار به ساکنان خواهد گردید در چنین شرایطی فشار دولت عراق برای جابه‌جایی اکیپهای جدید به این کمپ نقض حقوق ساکنان بوده و جابه‌جایی اجباری محسوب می‌شود. متأسفانه آقای کوبلر نیز به جای فشار به دولت عراق برای حل نمودن مشکلات موجود در لیبرتی و تأمین خواسته‌های حداقل ساکنان، همگام با دولت عراق عامل فشار به ساکنان اشرف برای انتقال سریعتر شده است. بنابراین ما از شما قویاً می‌خواهیم که تا قبل از حل و فصل شدن این مشکلات مانع از انتقال اکیپ بعدی ساکنان شوید.
ما همچنین هرگونه دخالت از سوی رژیم ایران در پرونده ساکنان اشرف را رد کرده و مشارکت دادن یا گفتگو با این رژیم در این پرونده را مغایر با قوانین و توافقات بین‌المللی دانسته و رد می‌کنیم. ما از شما می‌خواهیم که اقدامات شایسته برای ممانعت از این‌که مؤسسات وابسته به ملل‌متحد و کارمندانش رژیم ایران را در هرگونه مذاکره‌ای که به کمپهای اشرف و لیبرتی مربوط می‌شود مشارکت دهند منع گردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1a92221-a156-4fe5-a3e9-e81cf5771ff4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات