728 x 90

دخالتهاي رژيم,

خشم و کین رژیم آخوندی علیه بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق

-

رئیس اقلیم کردستان العراق مسعود بارزانی
رئیس اقلیم کردستان العراق مسعود بارزانی
جمهوری اسلامی (رژیم) ۲۳/۱/۹۱
رژیم آخوندی مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق را به آتش‌افروزی در برابر نوری مالکی متهم کرد. روزنامه جمهوری اسلامی، ارگان ولی‌فقیه ارتجاع در این باره نوشت:
بارزانی شمشیر را از رو بسته و با رجزخوانی و دادن مانورهای سیاسی نوری مالکی را به مبارزه می‌طلبد.
بارزانی هم‌چنان بر حفظ طارق الهاشمی در خاک کردستان و حل پرونده او از راههای سیاسی تأکید می‌کند و از تسلیم او به دستگاه قضایی عراق سرباز می‌زند. حال آن‌که طارق هاشمی از سران العراقیه است که دشمنی خونینی با مالکی و طرفداران او دارد.

ارگان ولی‌فقیه ارتجاع می‌نویسد: بارزانی با بغداد به‌گونه‌یی رفتار کرد که‌گویی کردستان بخشی مستقل از عراق است و دستورات قضایی آن شامل آن منطقه نمی‌شود.

مسعود بارزانی می‌خواهد تصویر خود را در کنار تصویر پدرش ملا مصطفی بر اماکن عمومی کردستان بالا ببرد تا خود را یک قهرمان نزد کردها جا بیندازد. البته جلال طالبانی، رئیس‌جمهوری کرد عراق با رفتارهای او کاملاً مخالف است و دائماً علیه او موضع می‌گیرد و به هیچ‌وجه حاضر نیست که تنش تازه‌یی از طریق استقلال خواهی کردها در عراق راه بیفتد. گفته می‌شود او دائماً تلاش می‌کند از شدت رویاپردازی‌های بارزانی بکاهد.

به‌نوشته روزنامه جمهوری اسلامی، بارزانی در مصاحبه اخیر خود با کانال تلویزیونی الحره به نوری مالکی به‌شدت تاخت و گفت که اگر همه دنیا با مالکی موافق باشند او با مالکی مخالفت خواهد کرد.
رویکرد ضد مالکی بارزانی زمانی بروز کرده که وزیر دولت مالکی در امور نفت و انرژی در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس گفت: در سال گذشته میلادی کردستان با بستن قراردادهای غیرقانونی و یک‌جانبه بدون در نظر گرفتن حقوق بغداد نزدیک به ۶.۶میلیارد دلار به ملت عراق ضربه زد که در صورتی‌که این وضعیت ادامه یابد در سال جاری میلادی ضربه‌ای مهلک به اقتصاد عراق وارد خواهد آمد.

ارگان ولی‌فقیه ارتجاع بارزانی را تهدید کرده است که دوئل خطرناکی را آغاز کرده است که به جای فضای باز او را در فضای بسته حبس کرده است. شاید بارزانی گمان می‌کند در فضای ملتهب سیاسی خاورمیانه به‌ویژه با وجود بهار عربی و چالشهای موجود بر سر پرونده هسته‌یی ایران می‌تواند با حمایت آمریکا از آب گل‌آلود ماهی بگیرد. اما این حقیقت را فراموش کرده است که در این بازی خطرناک او تنها است و یارهای آقای مالکی بیش از آن چیزی است که بارزانی تصور می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61928619-6f42-4112-8caa-7e535db2b9e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات