728 x 90

ليبرتي,

بیانیه جنبش ملی عراق: دولت فشارهایش را بر روی ساکنان اشرف، برای جابه‌جایی و ترک اشرف افزایش داده است

-

کمپ لیبرتی
کمپ لیبرتی
بر اساس بیانیه‌های منتشر شده نخست‌وزیری طی روزهای اخیر دولت فشارهایش را بر روی ساکنان اشرف، مخالفان رژیم حاکم بر ایران برای جابه‌جایی و ترک اشرف ا فزایش داده است. این فشارها همزمان با اولین سالگرد کشتار ساکنان اشرف در آوریل ۲۰۱۱ سؤالات زیادی را در مورد انگیزه این اقدامات دولت برمی‌انگیزد. به‌راستی در شرایطی که حداقل امکانات و شرایط انسانی در کمپ لیبرتی برای پذیرش ساکنان اشرف فراهم نیست این همه فشار برای جابه‌جایی در خدمت کدام هدف است؟
چرا این مخالفان ایرانی هنوز از انتقال مایملک خود به محل جدید محروم هستند و چرا محل جدید به زندانی برای آنان بر خلاف بیانیه‌های مکرر کمیساریای عالی پناهندگان تبدیل شده است؟ چرا بعد از کشتار 8آوریل ۲۰۱۱ هیچ تحقیقی در مورد این جنایت و شلیک به افراد بی‌سلاح که اسناد و فیلمهای آن جهان را تکان داده است انجام نشد؟
این سؤالات و دهها سؤال دیگر مضمون و اهداف فشارهایی که این روزها به مخالفان رژیم ایران وارد می‌شود را در کانون توجهات قرار داده است. اکنون برای همگان روشن است که این افراد تنها گناهشان مخالفت با دیکتاتوری حاکم بر ایران است. دولت عراق برای خوش‌آمد رژیم ایران، به‌خصوص بعد از کنفرانس سران عرب، با وارد آوردن فشار به ساکنان اشرف، قصد دارد رژیم ایران را از اجرای سیاستهایش در عراق مطمئن سازد.
ما ضمن محکوم نمودن این فشارها؛ ملل‌متحد را فرا می‌خوانیم که به ابزاری برای مشروع نمودن فشارهای رژیم ایران و عواملش در عراق علیه مخالفان ایرانی تبدیل نشود. مردم و نیروهای سیاسی عراق این وقایع را به‌دقت دنبال کرده و همان‌گونه که نقض حقوق‌بشر علیه عراقیان را ثبت می‌کنند، نقضها علیه ساکنان اشرف را نیز ثبت خواهند کرد.

جنبش ملی عراق
6آوریل ۲۰۱۲.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2eb4353-5e6b-4b57-853c-4ce328dec0eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات