728 x 90

سوريه,

گزارشی از جنایات بشار اسد در سوریه

-

کمپهای پناهجویان سوری در ترکیه
کمپهای پناهجویان سوری در ترکیه
تلویزیون سی.ان.ان 18فروردین91:

اپوزیسیون سوریه در حال حاضر می‌گوید که بیش از 11هزار نفر از شروع قیام تاکنون در سوریه کشته شده‌اند سازمان ملل آمار ۹۰۰۰نفر را ارائه داده است و دست‌یابی به یک رقم واقعی بسیار مشکل است.

ترکیه گزارش کرده است که تعداد پناهندگانی که از سوریه وارد خاک ترکیه شده‌اند به یک رقم جدیدی افزایش یافته است.

در یک سال گذشته روز جمعه روز سنتی تظاهراتها در سوریه بوده است، به‌رغم ارقام هولناک کشته شدگان در سوریه ما کماکان صحنه‌هایی مانند این [تظاهرات] در شهری به‌نام بنیش در شمال سوریه را داریم که از مراکز اپوزیسیون می‌باشد و ما یک‌ماه قبل از این شهر دیدن کردیم

به‌رغم جان باختن انبوهی از مردم تظاهرکنندگان در بنیش در مخالفت و علیه رژیم سوریه شعار می‌دهند.

بنیش به‌رغم تهاجمات نظامی رژیم به شهرهای اطراف آن که گاها در فاصله پنج کیلومتری آن قرار دارند کماکان در دست اپوزیسیون قرار دارد.

این تهاجمات باعث افزایش پناهندگان و آواره‌گان سوری به خاک ترکیه شده است این پناهندگان در شهری در ترکیه به‌نام ریحانه گردمیایند.

دولت ترکیه گزارش کرد که بیش از ۲۷۰۰نفر در 24ساعت گذشته وارد ترکیه شده‌اند و این یک رقم رکورد در مورد پناهندگان سوری می‌باشد. ترکیه در حال حاضر میزبان بیش از ۲۳۰۰۰نفر از پناهندگان سوری می‌باشد...

آواره‌گان در مرز توسط اتوبوسهای دولت ترکیه به مراکز پناهندگان منتقل می‌شوند...

دولت ترکیه با تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل که بعد از نیمه‌شب صورت گرفته است تلاش دارد تا آژیر هشداری در مورد آواره گان سوری را بصدا دربیاورد... وزیر خارجه ترکیه گفت جامعه بین‌المللی در مورد پناهندگان کار بیشتری انجام دهد.

داووداوغلو: خصوصاً با ورود این تعداد از آواره گان آشکار شده است که به موازات تلاشهای دیپلوماتیک عملیات نظامی در سوریه از جمله در مجاورت مرز ترکیه افزایش یافته است دیشب در رابطه با این تحولات ساعت ۰۲۰۰ بعد از نیمه‌شب ما تماس تلفنی با آقای بان کی‌مون داشتم من به او توضیح دادم که ما انتظار داریم که نیاز است اقداماتی در این رابطه انجام گردد این درگیریها باید فوراً متوقف گردند او [بان کی‌مون] گفت که در این رابطه اقداماتی صورت خواهد گرفت، مهم است که در حال حاضر جامعه جهانی در رابطه با جریان پناهندگان سوری موضعگیری نمایند، من همچنین از او خواستم تا سازمان ملل در این رابطه نقش فعالی داشته باشد... ..
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce31b719-a3dd-42e3-922b-8e37f958a3d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات