728 x 90

اخبار سوريه,

نبردهای سنگین رزمندگان با نیروهای اسد در درعا

-

 -
-
نبردهای سنگین رزمندگان برای به کنترل درآوردن تمامی نوار مرزی در شرق استان درعا ادامه دارد. گزارش مشروحی از این نبردها:
در ادامه پیشروی رزمندگان برای به کنترل در آوردن آخرین پایگاه اسد در مرز اردن، رزمندگان شهر درعا به سلسله تهاجم خود ادامه می‌دهند. آنها با تصرف سه مرکز دیگر در اطراف پایگاه «ام المیاذن»، یک قدم دیگر خود را به معبر مرزی نصیب نزدیکتر کردند.
 

چندی پیش سلسله عملیات رزمندگان در غرب استان درعا به تصرف ارتفاعات استراتژیک الحاره منجر شد. متعاقباً رزمندگان برای کنترل تمامی نوار مرزی این استان در شهر میادین با نیروهای اسد درگیر شدند. هدف این عملیات به کنترل درآوردن معبر نصیب بود. در این عملیات رزمندگان پایگاه‌ ام المیاذن، مرکز معسره و هتل نخیل را طی 4روز درگیری مستمر به کنترل خود درآوردند.

در این سلسله عملیات، نیروهای اسد متحمل تلفات و خسارات سنگینی شدند و مابقی آنها نیز به معبر اصلی نصیب فرار کردند.
 


هم‌اکنون درگیریهای گسترده میان رزمندگان در شرق اتوبان دمشق ـ امان در شمال شهر نصیب در جریان است. رزمندگان تمامی مراکز نیروهای اسد را زیر آتش سنگین خود قرار دادند. این نبردها تا ساختمان گمرک این معبر امتداد یافت.
رزمندگان چند صد متر بیشتر تا وارد شدن به این منطقه فاصله ندارند.
رژیم اسد برای سد کردن راه رزمندگان تا کنون بیش از 700گلوله خمپاره و موشک به سمت این منطقه شلیک کرده است، مناطق درگیر تا کنون بیش از 30بار مورد تهاجم هوایی قرار گرفته و دست‌کم 40بمب بشکه‌ای پرتاب شده است. اما هیچ‌کدام از آنها مانع پیشروی انقلابیون نشده است
تحلیلگران نظامی می‌گویند، مناطقی که تا کنون رزمندگان به دست آورده‌اند برای ادامه مسیر تا رسیدن به هدف نهایی بسیار حائز اهمیت است.
رزمندگان با سلسله تهاجم خود تعادل صحنه را به سود خود تغییر دادند. به نظر می‌رسد راه رزمندگان برای به تصرف درآوردن دو پایگاه دیگر که هنوز در دست نظامیان اسد است، هموار شده است. اگر رزمندگان بتوانند به این مهم دست پیدا کنند، تقریباً استان درعا از سه جهت شرق، غرب و جنوب آزاد می‌شود. به این ترتیب رزمندگان می‌توانند راه خود را برای رسیدن به دمشق از این استان ادامه دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8eace3cd-c364-4cc4-97e2-593b796565b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات