728 x 90

نیویورک تایمز: کارزار انتشار اطلاعات نادرست جمهوری اسلامی گستاخانه‌تر شده است

سایبری - عکس از آرشیو
سایبری - عکس از آرشیو

نیویورک تایمز در گزارشی که روز چهارشنبه ۱۴شهریور منتشر کرد با بررسی تلاشهای رژیم ایران برای مداخله در انتخابات آمریکا، به‌نقل از مقامات دولت نوشت: «مسئولان شرکت‌های دیجیتال و کارشناسان امور ایران گزارش داده‌اند که آخرین تلاش‌های تبلیغاتی و کارزار انتشار اطلاعات نادرست جمهوری اسلامی «گستاخانه‌تر، متنوع‌تر و جاه‌طلبانه‌تر» شده است».
نیویورک تایمز در ادامه به‌نقل از منابعش در سپاه پاسداران اضافه می‌کند: «یکی از اعضای سپاه پاسداران و یک نفر دیگر که در بخش رسانه‌یی و اطلاع‌رسانی دولتی ایران کار می‌کند و هر دو با کارزار پخش اطلاعات نادرست جمهوری اسلامی آشنا هستند، به نیویورک تایمز گفته‌اند شبکه گسترده عوامل نفوذی و هکرهای جمهوری اسلامی، شامل شرکت‌های پوششی تحت کنترل سپاه می‌شود.
این عضو سپاه می‌گوید حکومت ایران شبکه‌یی از افراد را با نام‌های فرضی به‌کار گرفته تا از رسانه‌های اجتماعی برای پیشبرد دیدگاههای جمهوری اسلامی بهره می‌برند».
به گفته منابع نیویورک تایمز در سپاه «مأموران حکومتی دانشگاههای ایران را می‌گردند تا فارغ‌التحصیلان نخبه فن‌آوری را با حقوق‌های بالا، بودجه تحقیقاتی و فضای کار جذب کنند».
مقاله در ادامه به‌نقل از منابع خود در سپاه تأکید می‌کند: «این دو مقام ایرانی گفته‌اند که جمهوری اسلامی زیاد نگران پیروز نهایی انتخابات آمریکا نیست و این باور را دارند که خصومت واشنگتن فراتر از هر یک از احزاب سیاسی ایالات متحده است. هدف بزرگ‌تر حکومت ایران برای نفوذ در کارزارهای اینترنتی، ایجاد ناآرامی، دوقطبی کردن فضا، و قرار گرفتن در رده روسیه و چین به‌عنوان یک قدرت ژئوپلیتیکی است».
در همین حال شرکت «پروف‌پوینت»، ارائه‌دهنده امنیت ایمیل می‌گوید گروه هکر ایرانی در سال ۱۴۰۰ نیز از همین روش علیه سخنگوی یک مقام آمریکایی استفاده کرد و این گروه یک بدافزار سفارشی هم دارد که می‌تواند برای حملاتی ظریف‌تر مورد استفاده قرار گیرد.
جاشوآ میلر، از پژوهشگران «پروف‌پوینت»، می‌گوید این گروه ایرانی فعالانه سیاستمداران و اعضای ستادهای انتخاباتی را هدف قرار می‌دهد و چندین گروه ایرانی با جا زدن خود به‌عنوان خبرنگار سعی در نزدیک شده به اهدافشان را دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/49060477-0ee5-4719-94c3-b9b0fd266cbc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات