728 x 90

انفجار تايلند رژيم,صدور تروريسم رژيم به كشورهاي دي

جزئیات جدید از تروریسم آخوندها در تایلند

-

لیلا روحانی یکی از مظنونان شرکت در عملیات تروریستی بانکوک
لیلا روحانی یکی از مظنونان شرکت در عملیات تروریستی بانکوک
رسانه‌های خبری جزییات جدیدی از عملیات تروریستی تایلند ارائه می‌دهند. جزییاتی که نقش رژیم آخوندی را بیش از پیش برملا می‌کند. داستان از روز 25بهمن شروع شد که چند بمب در بانکوک، پایتخت تایلند، منفجر شد. در این حادثه یکی از بمب‌گذاران که ایرانی است دو پای خود را از دست داد و چند نفر دیگر مجروح شدند. روزنامه آلمانی زود دویچه نوشته است: ۵ بمب ساخته شده توسط شبکه کشف شده، حاوی قطعات فولادی بودند تا بر قدرت تخریب آنها افزوده شود. در این بمبها، مغناطیس هم تعبیه شده بود که سوءقصد کننده می‌توانست آن را به‌راحتی به در اتوموبیل فرد مورد حمله بچسباند. این روش در دو سال اخیر در ایران نیز برای ترور کارشناسان هسته‌یی به کار گرفته شده است. روز ۱۴ فوریه در پی انفجاری در خانه‌ای در بانکوک که به محل ساخت بمب برای گروه ۵ نفره ایرانی تبدیل شده بود، تحقیقات پلیس بانکوک ابعاد تازه‌یی یافت. سه ایرانی بازداشت شده، همگی در یک ساختمان ساکن بوده‌اند که لیلا روحانی، متهم دیگر پرونده بمب‌گذاری در بانکوک آن را کرایه کرده بود.
لیلا روحانی پس از انفجار روز ۱۴ فوریه در بانکوک به ایران گریخت. یکی از اعضای گروه به نام سعید مرادی پس از انفجار برنامه‌ریزی نشده بمبی که در دست داشت، دو پای خود را از دست داد. محمد خزایی که ۴۲ سال دارد، هنگام تلاش برای خروج از تایلند، در فرودگاه دستگیر شد. متهم دیگر مسعود صداقت‌زاده ۳۱ ساله است که توانست در روز حادثه به مالزی بگریزد اما هنگامی که قصد سوار شدن به هواپیمایی به مقصد تهران را داشت، دستگیر شد. نفر چهارم مهرداد مدنی نام دارد که عصر روز یکشنبه 7اسفند و پس از تجسس اتاقش توسط پلیس دستگیر شد. دو روز قبل از انفجار، پلیس تایلند در پی کسب اطلاعاتی از محافل امنیتی کشورهای غربی خانه دیگری را کشف کرد که ۵ تن مواد شیمیایی و منفجره در آن انبار شده بود. در ارتباط با این کشف، مردی لبنانی‌تبار با پاسپورت سوئدی دستگیر می‌شود که ظاهراً با گروه حزب‌الله لبنان ارتباط داشته و مشغول طراحی عملیات تروریستی بوده است.
سازمانهای اطلاعاتی غرب از چند ماه قبل تحرکات مشکوک در درون و پیرامون تایلند را تحت نظر داشته‌اند. روز ۱۹ ژانویه یک فرد ایرانی با نام مستعار حسین تهرانی وارد بانکوک می‌شود. محافل امنیتی متوجه می‌شوند که این فرد کسی نیست جز مجید علوی، چهره آشنا و بلندپایه وزارت اطلاعات رژیم ایران که مدتها در این وزارتخانه مسئولیت جهان عرب را به عهده داشته است. در ژوئیه ۲۰۰۹ و پس از استعفای محسنی اژه‌ای از وزارت اطلاعات، احمدی‌نژاد علوی را موقتاً به سرپرستی این وزارتخانه گمارد، ولی نهایتاً با فشار خامنه‌ای مجبور شد حیدر مصلحی را به جای اژه‌ای به مجلس معرفی کند. از سال ۲۰۱۱ ظاهراً علوی در سپاه قدس، نیروی عملیاتی سپاه پاسداران در خارج از کشور، مسئولیت هماهنگی با حزب‌الله، حماس و سازمان جهاد اسلامی را به عهده دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31aee232-a075-4c66-b7dc-fc01f85cf693"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات