728 x 90

-

جهان رسانه- پنجشنبه ۲۰بهمن ۱۳۹۰

-

رسانه های خارجی
رسانه های خارجی
عناوین مطبوعات سراسری:
ایندیپندنت: «کشتار بی‌گناهان توسط اسد».
گاردین: «موشکها در حمص می‌بارد و خشونت در سوریه اوج می‌گیرد».
لوموند: «در سوریه، مجروحان و پزشکان، با بی‌رحمی تعقیب می‌شوند».
الایام مصر: «حمام خون مستمر در حمص و طرح ترکیه برای رفتن اسد».
البیان امارات: «سربریدن اعضای ۳ خانواده و کشته‌شدن ۲۱ کودک شیرخوار در حمص».
السفیر لبنان: «آنکارا، واشنگتن و پاریس از کنفراس دوستان سوریه برای (بررسی) پیامدهای افزایش خشونت سخن می‌گویند».
الزمان عراق: «واشنگتن به‌سمت کمکهای انسانی می‌رود و سارکوزی از مدودوف می‌خواهد، از طرح اتحادیه عرب در مورد سوریه پشتیبانی کند».
القبس کویت: «بشار اسد از میقاتی (نخست‌وزیر لبنان) می‌خواهد 3میلیارد دلار به رژیمش کمک کند». «نیروهای سوریه تلاش می‌کنند حمص و ادلب و درعا را (از بقیه مناطق) جدا کنند».
المصری الیوم: «شنبه عصیان، نفس مصر را در سینه حبس می‌کند».
الاهرام مصر: «بازگشت ارتش مصر برای حفظ امنیت در خیابان».
دیلی‌تلگراف: «احتمال دارد کامرون سهمیهحضور زنان در هیأت مدیره را تعیین کند».
نشنل پست: «ژاپن، آن موقع و الآن».
گلوب اند میل: «دسته‌بندی خراب‌کارترین افراد».
گاردین: «فابیو کاپلو از مربی‌گری انگلستان استعفا می‌دهد».

حرف روز (رسانه‌های جهان) :
البیان امارات: «سربریدن اعضای ۳ خانواده وکشته‌شدن ۲۱کودک شیرخوار در حمص». «سومین کشتار طی ۵روز؛ واشنگتن به گزینه نظامی باز می‌گردد و آنکارا به یک کنفراس بین‌المللی فرا می‌خواند».
گلف نیوز: «پوتین می‌گوید، از سوریه دوری کنید». «ترکیه یک اجلاس بین‌المللی را طراحی می‌کند و در همین حال رئیس حقوق‌بشر ملل‌متحد می‌گوید، وتو (روسیه و چین) به قتل‌عام سوخت رسانده است».
القدس العربی: «اجلاس دوستان سوریه در واشنگتن و پوتین نسبت به تک‌روی هشدار می‌دهد» «اروپا برای خارج کردن شهروندانش از سوریه آماده می‌شود و تحریم پروازهای هوایی را بررسی می‌کند».
ایندیپندنت: «کشتار بی‌گناهان توسط اسد». نوزادان در میان انبوه غیرنظامیان کشته‌شده در حمص؛ بمباران این شهر تحت محاصره تشدید می‌شود و تانکها وارد مناطق مسکونی می‌گردند.
گاردین: «موشکها در حمص می‌بارد و خشونت در سوریه اوج می‌گیرد». «رژیم در مناطق تحت کنترل رزمندگان، از تانک و توپخانه سنگین استفاده می‌کند».
به گفته شاهدان، میزان به‌کارگیری تانک و توپخانه سنگین بی‌سابقه بود. ساکنان می‌گویند، تنها در بابا عمر از محله‌های تحت کنترل اپوزیسیون در حمص، طی ۳ساعت بیش از ۲۰۰ موشک فرود آمد.
لوموند: «در سوریه، مجروحان و پزشکان، با بی‌رحمی تعقیب می‌شوند». پزشکان بدون مرز آزار و اذیت سیستماتیک پزشکانی را که به مخالفان مجروح رسیدگی می‌کنند، محکوم کرد. یک ”جنگ پزشکی“ واقعی.
لس‌آنجلس تایمز: واشنگتن که هشدار داده روزهای اسد به شماره افتاده، اکنون با این مشکل آزاردهنده روبه‌رو است که چطور این رهبر مقابله‌جو را بیرون براند؛ کسی که مصمم است قیام ۱۱ماهه علیه خود را خاموش کند. گزینه‌یی که بیش از پیش تحت بررسی است، مسلح‌کردن رزمندگان است گزینه دیگر این است که اگر متحدان (آمریکا) در خلیج فارس این کار را بکنند، از آن چشم‌پوشی کند.
به‌رغم فراخوانها از سوی برخی از رهبران کنگره برای تسلیح اپوزیسیون، دولت اوباما گفت که (حداقل فعلاً ) از چنین اقدامی حمایت نمی‌کند. واشنگتن گفت که هم‌اکنون تمرکزش روی ساختن یک ”گروه تماس“ برای برقراری روابط قوی‌تر با اپوزیسیون سوریه و نیز فشار روی اسد از طریق تحریمهای سخت‌تر اقتصادی است.
واشنگتن تایمز: بی‌ثباتی گسترش‌یابنده از سوریه تا مصر، شکست دولت اوباما را در توسعه یک استراتژی پایدار برای ترویج دموکراسی در پی قیامهای مردمی منطقه برجسته می‌کند.
الزمان عراق: «عراقیها، از سوریه به اردن و کردستان فرار می‌کنند و از ترس بازجویی و حساب‌رسی، در استانها مخفی می‌شوند».
المصری الیوم: «شنبه عصیان، نفس مصر را در سینه حبس می‌کند».
شنبه آتی، سالروز برکناری حسنی مبارک، مصر وارد مرحله ”حبس نفسها“ می‌شود؛ مصر خود را برای اجرای فراخوانهای گسترده و اعتصاب عمومی و قیام مسالمت‌آمیز در این روز آماده می‌کند.
جریانهای لیبرال و نیروهای انقلابی فراخوانهای خود را افزایش دادند و برای اجرای اعتصاب عمومی تا واگذاری حکومت از شورای نظامی به غیرنظامیان، آن‌را ادامه می‌دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d345203e-2b70-4e81-b8c8-dd733c69722d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات