728 x 90

-

پایگاه سیار نظامی در خلیج فارس

-

مارتین دمپسی
مارتین دمپسی
گزارشی از خبرنگار سی.ان.ان در پنتاگون
ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در یک مصاحبه با روزنامه ”نشنال ژورنال“ اقدام نظامی علیه رژیم ایران را در شرایط فعلی رد کرد. اما به‌رغم این موضعگیری پنتاگون همیشه گفته است که باید برای بدترین شرایط برنامه‌ریزی کرد. به‌خاطر همین است که ارتش آمریکا هنوز دارد بر روی طرحهای خود کار می‌کند، هنوز دارد اهداف مشخصی را شناسایی می‌کند و نیروهای خود را بررسی و آماده می‌کند. ما هفته گذشته دریافتیم که ارتش آمریکا به‌دنبال این است است تا یک پایگاه سیار نظامی بر روی یک کشتی جنگی قدیمی در خلیج‌فارس دایر کند. پس آمریکا به توانایی خود در خلیج‌فارس افزوده است.
اما آیا این توانایی هرگز مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟ این سؤال خیلی مهمی است. آمریکا می‌گوید که رژیم ایران را از نزدیک تحت نظر دارد. وزیر دفاع آمریکا لئون پانتا می‌گوید که به‌دست آوردن سلاح هسته‌یی توسط رژیم ایران خط سرخ است. او می‌گوید که اگر رژیم ایران از خارج کمک بگیرد می‌تواند در عرض یک سال سلاح هسته‌یی تولید کند.
به‌خاطر همین است که تحریمهای اقتصادی و فشارهای سیاسی بر روی رژیم ایران اعمال می‌شود. به ما گفته شده است که هیچ‌کسی در آمریکا به‌دنبال جنگ نیست. اما اگر تنش به چنین نقطه‌ای برسد آمریکا آماده خواهد بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f53c9ded-978d-40a7-968d-2b34394fbc96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات