728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,اتمي رژيم,

سخنرانی باراک اوباما در کنگره آمریکا: رژیم ایران بیش از هرزمان دیگر منزوی شده و با تحریمهای فلج‌کننده مواجه است

-

سخنرانی سالانه اوباما در کنگره آمریکا در سال 2012
سخنرانی سالانه اوباما در کنگره آمریکا در سال 2012
باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی سالانه خود در اجلاس مشترک سنا و مجلس نمایندگان
کنگره آمریکا که به اعلام رئوس مهمترین سیاستهای داخلی و خارجی این کشور اختصاص دارد، اعلام کرد: تردیدی نیست که آمریکا مصمم است مانع دست‌یابی رژیم ایران به تسلیحات اتمی‌شود و من تا رسیدن به این هدف، هیچ گزینه‌یی را از روی میز حذف نخواهم کرد.
باراک اوباما در سومین سخنرانی سالانه خود که در سال انتخابات آمریکا اهمیت ویژه‌یی دارد، به تحولات منطقه خاورمیانه و بهار عربی پرداخت و گفت: در حالی‌که جزر و مد جنگ پایین می‌رود، موج تغییر سراسر خاورمیانه و آفریقای شمالی را فراگرفته است.
یک سال پیش، قذافی یکی از قدیمترین دیکتاتورهای جهان در حکومت بود، امروز وی برکنار شده است.
در مورد سوریه نیز من هیچ شکی ندارم که رژیم اسد به‌زودی درخواهد یافت که نیروهای تغییر برگشت ناپذیر هستند، و نمی‌توان آنان را انکار کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا افزود: این‌که مرحله غیرقابل‌تصور گذار و تغییرات جهانی، چگونه پایان می‌یابد، برما نامعلوم است. ولی ما سهم عمده‌ای در نتیجه تحولات آن داریم.
وی گفت، هرچندکه این تحولات به‌طور قطع به مردم منطقه برمی‌گردد و این آنها هستند که در مورد سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند، ولی ما از ارزشهایی حمایت خواهیم کرد که برای مدتهای طولانی به کشورمان خدمت کرده‌ است. ما علیه خشونت و ارعاب خواهیم بود.
ما از حقوق و شرافت تمامی انسانها دفاع می‌کنیم، اعم از زن و مرد یا مسیحی، مسلمان یا یهودیان.
اوباما در ادامه سخنان خود، ضمن تأکید براین که آمریکا از دموکراسی حمایت می‌کند و استبداد با آزادی همخوانی ندارد، به دیکتاتوری آخوندی و تلاش آن برای دست‌یابی به سلاح اتمی پرداخت و گفت: به رژیم ایران نگاه کنید، این رژیم از هرزمان دیگری منزوی شده و با تحریمهای فلج‌کننده مواجه است.
رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: ایالات متحده مصمم است که از دست‌یابی رژیم ایران به تسلیحات اتمی جلوگیری کند و من تا رسیدن به این هدف، هیچ گزینه‌یی را از روی میز حذف نخواهم کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba36ff5b-eb3a-470f-bba9-2a1e47fa2dfc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات