728 x 90

سازمان هیومن رایتس واچ خواستار اعمال تحریم علیه ارتش میانمار شد

ارتش ميانمار متهم به پاكسازى قومى شده است
ارتش ميانمار متهم به پاكسازى قومى شده است
پس از آوارگی بیش از ۴۰۰هزار روهینگیایی مسلمان وکشتار آنها توسط ارتش میانمار روز دوشنبه ۲۷شهریور ۹۶سازمان هیومن رایتس واچ از شورای امنیت و کشورهای جهان خواستارتوقیف اموال، منع سفرو ممنوعیت ارسال سلاح علیه مقامهای نظامی میانمارشد.

بنا‌ به گفته سازمان مذکور این تحریمها باید با هدف توقف خشونت ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت غربی راخین اعمال شود که در هفته‌های اخیر موجب فرار صدها هزار تن از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش شده است.

طی هفته‌های اخیر آنگ سان سوچی بخاطرخود داری از تلاش برای پایان دادن به خشونت علیه مسلمانان روهینگیایی مورد انتقادات شدید و فشارهای بین‌المللی قرار گرفته است.

آنتونیو گوترز که به‌تازگی خشونت نیروهای دولتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را پاکسازی قومی توصیف کرده بود از سوچی خواست که تا فرصت هست ودیرنشده در راستای توقف خشونت ها گام بردارد.

بیشتربخوانید:
هشدار عفو بین‌الملل در مورد به آتش کشیدن روستاهای مسلمانان میانمار
عفو بین‌الملل می‌گوید:‌ ارتش میانمار روستاهای روهینگیا را با هدف کوچ اجباری مسلمانان به آتش می‌کشد.
سازمان عفو بین‌الملل 25شهریور 96 مسلمانان روهینگیای میانمار را قربانی حملات سازمان‌یافته و کوچ اجباری از مناطق زندگی خود دانست و خواستار پایان دادن فوری به خشونتها در ایالت راخین شد.

عفو بین‌الملل با استناد به تصاویر ماهواره‌یی اعلام کرد ۸۰روستای محل زندگی اقلیت روهینگیا عمداً و به‌منظور تخلیه ساکنان به آتش کشیده شده است.
رئیس دبیرخانه عفو بین‌الملل گفت: «علیه مردم روهینگیا در ایالت راخین پاک سازی قومی در جریان است. عفو بین‌الملل با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، ردیابی موارد آتش‌سوزی و گفته‌های شاهدان می‌تواند بگوید سیاست زمین سوخته در ایالت راخین در جریان است تا ساکنان را از مناطق زندگی خود بیرون کنند.»
سازمان ملل‌متحد اعلام کرده است از ماه اوت تاکنون بیش از ۳۷۰هزار نفر از مسلمانان روهینگیا برای فرار از خشونتها، خانه و کاشانه خود را در ایالت راخین ترک کرده و به بنگلادش پناه برده‌اند.
بسیاری از آوارگان سعی می‌کنند از طریق دریا خود را به کشور همسایه برسانند، با این حال ناتوانی از پرداخت هزینه سوار شدن بر کشتیهای ماهیگیران بنگلادشی عده‌یی را به استفاده از شناورهای غیرایمن مجبور کرده است. شماری از آوارگان و به‌ویژه کودکان در روزهای گذشته در آبهای میان دو کشور غرق شده‌اند.

سی.ان.ان: وضعیت انسانی در میانمار فاجعه‌آمیز است
آنتونیو گوترز دبیرکل ملل‌متحد نسبت به فاجعه انسانی علیه مسلمانان میانمار هشدار داد.
گزارشی از سی.ان.ان 24شهریور 96: رهبران جهان به‌شدت آنگ سان سوچی را به‌خاطر متوقف نکردن بحران علیه مسلمانان روهینگیا مورد اعتراض قرار داده‌اند.
سازمان ملل‌متحد می‌گوید دست‌کم 1000نفر در جریان یک پاکسازی قومی کشته شده‌اند. دبیرکل سازمان ملل می‌گوید به این بحران باید پرداخته شود.
آنتونیوگوترز: «این وضعیت انسانی فاجعه‌آمیز است زمانی که ما هفته پیش بازدید کردیم 125هزار نفر پناهنده بودند که به بنگلادش گریخته بودند. این عدد اکنون سه برابر شده و به حدود 380هزار نفر رسیده است.
بسیاری در پناهگاههای موقت اقامت دارند. زنان و کودکان گرسنه و با سو تغذیه از راه می‌رسند».
هیومن رایتس واچ با استفاده از تصاویر ماهواره‌یی نسبت به ابعاد آواره شدن و نابودی جامعه روهینگیا در استان راخین هشدار داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6628828f-3977-4da5-a1f6-6e08df2fa7d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات