728 x 90

ايران اشرف آزادي,جابجايي داخل عراق,اشرف - حمايت بي

فراخوان فدراسیون انجمنهای مدافع حقوق‌بشر در اسپانیا, به مداخله دبیرکل ملل متحدبرای ممانعت از کارشکنیهای دولت عراق علیه راه حل صلح آمیز برای اشرف

-

فدراسیون انجمنهای مدافع حقوق‌بشر در اسپانیا
فدراسیون انجمنهای مدافع حقوق‌بشر در اسپانیا
فدراسیون انجمنهای دفاع و ارتقای حقوق‌بشر اسپانیا که دارای رتبه مشورتی در سازمان ملل‌متحد و سازمان اکوساک (مجمع اقتصادی– اجتماعی سازمان ملل) است، طی نامه‌یی به دبیرکل سازمان ملل؛ وزیرخارجه آمریکا؛ کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل، نماینده ویژه دبیرکل ملل‌متحد در عراق، و سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد: موضوع کمپ اشرف، پرونده مهمی برای فعالان حقوق‌بشر و سازمانهای حقوق‌بشری مانند سازمان ما می‌باشد. در این نامه آمده است:
جناب بان کی‌مون،
دبیرکل سازمان ملل متحد،
موضوع کمپ اشرف، پرونده مهمی برای مدافعان حقوق‌بشر و سازمانهای حقوق‌بشری مانند سازمان ماست. در شرایطی که فعالیتهای بین‌المللی، موجب پیشرفت در این پرونده شده است، ما مطلع شده‌ایم که دولت عراق، درست از بعد از امضای توافقنامه با نماینده ویژه سازمان ملل در عراق، تمایل به ایجاد موانع بر سر این راه دارد تا ساکنان نتوانند، مایملک شخصی و خودروهایشان را به محل جدید منتقل نمایند. دولت عراق حضور وکلای آنها را در مذاکراتی که به سرنوشت موکلانشان مربوط می‌شود نپذیرفته است. این رفتار برخلاف پاراگراف ۶۶ گزارش دبیرکل به شورای امنیت در تاریخ ۷ جولای ۲۰۱۱ است که به‌وضوح می‌گوید: ”من از دولتهای عضو برای حمایت و تسهیل در اجرای هرگونه توافقنامه‌ای که مورد توافق دولت عراق و ساکنان کمپ باشد، درخواست کمک می‌کنم“.
به‌نظر ما این رفتار دولت عراق، به‌معنی این است‌که هرگونه جابه‌جایی که تحت چنین شرایطی صورت گیرد می‌تواند یک جابه‌جایی اجباری به زندان تلقی شود که در تعارض با قوانین بین‌المللی است. تملک داراییها یک حق شناخته شده شهروندان است و نمی‌توان آنها را با زور مجبور به چنین شرایطی کرد.
ما معتقدیم که سازمان ملل و شما به‌عنوان دبیرکل مسئولیت هدایت پرونده حقوق‌بشری کمپ اشرف را به شیوه مسالمت‌آمیز برعهده‌دارید. ما از شما می‌خواهیم که برای ممانعت از این کارشکنیهای قابل‌توجه مداخله کنید، در غیراین صورت؛ پیوسته تهدید رژیم ایران برای برهم زدن اوضاع وجود خواهد داشت.
از آن‌جا که ساکنان اشرف تاکنون، بسیار فراتر از حد مورد تصور انعطاف نشان داده‌اند، ما شما را تشویق می‌کنیم که دولت عراق را تحت فشار بگذارید تا به حقوق و خواسته‌های ساکنان اشرف احترام بگذارد.
سازمانهای تشکیل دهنده فدراسیون انجمنهای دفاع و ارتقا حقوق‌بشر اسپانیا عبارتند از:
۱. انجمن ملل‌متحد در اسپانیا –ANUE
۲. انجمن حقوق‌بشر اسپانیا –APDHE
۳. انجمن دفاع از آزادی مذاهب –ADLR
۴. کمیسیون اسپانیایی کمک به پناهندگان –CEAR
۵. انستیتو حقوق‌بشر کاتالونیا –IDHC
۶. انستیتوی مطالعات سیاسی آمریکای لاتین و آفریقا –IEPALA
۷. انجمن عدالت و صلح.
۸. لیگ اسپانیایی حقوق‌بشر.
۹. جنبش برای صلح –MPDL
۱۰. سازمان صلح برای همکاری.
۱۱. سازمان موندات اسپانیا.
۱۲. انجمن یونسکو در اسپانیا.
۱۳. پلاتفرم زنان هنرمند علیه شکنجه.
۱۴. فدراسیون هماهنگ‌کننده انجمنهای همبستگی برای صحرا –CEAS-Sahara.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0d08575-b447-4597-91ce-3dc1a7a6f104"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات