728 x 90

گردهمايي بزرگ ايرانيان,

کابوس وحشت در ولایت خامنه‌ای در پی گردهمایی بزرگ مقاومت

-

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

خروش ایران آزاد با هزار اشرف و ارتش آزادی لرزه‌ها و پس لرزه‌های دیکتاتوری آخوندی


رسانه‌ها و سردمداران رژیم در روزهای پیش از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران با یک بسیج سراسیمه دروغبافی درصدد کوچک جلوه دادن آن بودند، اما به‌محض شروع برنامه، با دریافت سیلیهای سنگین انبوه جمعیت و خروش شعارهای سرنگونی و ایران آزاد با هزار اشرف و ارتش آزادی، دچار لرزه‌ها و پس لرزها یی شدند که بی‌دنده و ترمز شدت گرفت و در روزهای بعد هم ادامه یافت. یکی از اولین ابراز وحشتها توسط وزارت‌خارجه آخوند روحانی صورت گرفت به‌طوری که هنوز گردهمایی به پایان نرسیده در یک موضعگیری رسمی با عباراتی مثل «اظهارات خصمانه علیه ایران» یا «پیشبرد اهداف شان علیه کشورهای مسلمان منطقه» ابراز نگرانی کرد (سایت وزارت‌خارجه 19تیر).

همزمان امیرعبداللهیان مشاور وزیر خارجه رژیم، وحشت رژیم را به‌صورت آشکارتری ابراز کرد و در مورد موضعگیریهایی که در گردهمایی می‌شود گفت: «همه ما را با خسارات جبران ناپذیری مواجه می‌کند» .

بلافاصله از صبح روز بعد، ناله‌های کارگزاران و مهره‌های رژیم گسترده شد و بحران درونی رژیم هم بر اثر ضربات سیاسی این گردهمایی شدت گرفت. مهدی محمدی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی پاسدار جلیلی وجه دیگری از وحشت درونی رژیم را از تحولات منطقه بارز کرد و با اشاره به سخنان امیر ترکی الفیصل نوشت: با یک 'عربستان جدید' مواجهیم که تصمیم خود را درباره ایران گرفته است. سؤال این است: آیا ما هم تصمیم خود را گرفته‌ایم؟ (سایت حکومتی شما نیوز-20تیر) آصفی سخنگوی اسبق وزارت‌خارجه رژیم خواست وحشت را زیر شکلک تهدید بپوشاند، در نتیجه صحنهٴ مضحکی به وجود آورد و گفت: «ما باید از کانالهایی که داریم به سعودیها بفهمانیم که دارید با آتش‌بازی می‌کنید و از طرفی باید به فرانسویها هم بگوییم که شما از یک روی به ما می‌گویید دوست داریم با شما همکاریهای اقتصادی و تجاری داشته باشیم و از طرف دیگر به مجاهدین پر و بال می‌دهید. ولی باید حساسیت به‌گونه‌یی که آنها احساس نکنند این حساسیت از نگرانی ما منشأ می‌گیرد، نشان داده شود که این هم ظرافت خاص دیپلوماتیک خودش را دارد» (سایت حکومتی جام جم آنلاین-20تیر).

محمد صالح جوکار عضو قبلی مجلس ارتجاع نیز نگرانی رژیم را در گفتگو با روزنامه حکومتی ابتکار با بیانی صریحتر ابراز و یادآوری کرد که: مدتی قبل دولت بحرین اعلام کرده که برای مقابله با رژیم ایران باید از مجاهدین حمایت کرد (ابتکار21تیر). پاسدار آسودی مشاور نمایندهٴ خامنه‌ای در سپاه هم همین ابراز وحشت را به شکل دیگری به خبرگزاری حکومتی میزان اظهار کرد. وی گفت: «تصور این است که اگر پشت سر مجاهدین قرار گیرند، می‌توانند به وسیله آنها به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند» .

ابراز وحشت سرکردگان نظام آخوندی از شرکت شخصیتهای سیاسی در گردهمایی مقاومت

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران یک وزنهٴ سنگین به نفع کفهٴ مقاومت ایران در ترازوی تعادل‌قوا بود که به شکلهای مختلف ابراز شد. کیهان خامنه‌ای از «وعده نسیه فروش ایرباس و حمایت نقد فرانسه» از مجاهدین سوز و گداز کرد و ضمن حمله به دولت حسن روحانی افزود: «مجوز اخیر دولت فرانسه به مجاهدین در حالی که حاضر نشد به ایران هواپیمای ایرباس بفروشد، روشن می‌کند سیاست دولت و وزارت‌خارجه در اعتماد به رژیم بدسابقه فرانسه از اصل خطا بوده است» (کیهان 21تیر).

ارگان بسیج ضد‌مردمی (جوان) نیز نوشت: «نشست مجاهدین در پاریس علاوه بر میزبانی فرانسوی‌ها چند مهمان ویژه عربی-آمریکایی داشت که از ‏چهره‌های شاخص ایران ستیزی به‌شمار می‌روند: «ترکی الفیصل» و ‏ «نیوت گینگریچ» که از او ‏به‌عنوان یکی از گزینه‌های جدی معاونت دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه آمریکا یاد می‌شود و سلیمان وهدان، قائم‌مقام مجلس ‏مصر علاوه بر اینها «ملکرت» رئیس پیشین حزب کار هلند و فرستاده ویژه بان کی در عراق، جولیو ترتزی وزیر خارجه ‏سابق ‏ایتالیا هیأتهایی از کشورهای الجزایر (احمد غزالی نخست‌وزیر سابق) و اردن (صالح القلاب وزیر فرهنگ اسبق)، مصر ‏‏ (هیأت ‏پارلمانی)، مغرب، بحرین (هیأت پارلمانی)، کویت، لبنان (جناح وابسته به عربستان)، یمن (جناح وابسته به عربستان)، ‏تونس، ‏امارات و عربستان در این نشست حضور داشتند. ‏ هیأت مصر یکی از رسمی‌ترین هیأت‌های عربی بود. روزنامه سعودی «الشرق‌الأوسط»، گزارش داد که سلیمان وهدان ‏ قائم‌مقام ‏‏پارلمان مصر در رأس یک هیأت بلندپایه مصری در این نشست شرکت کرده و پیام مخالفت قاهره با آنچه سیاستهای مداخله ‏‏جویانه ایران در منطقه نامیده شده را اعلام کرده است» . ارگان بسیج می‌افزاید: «غیر از اینها «کن بلکول» از تحلیلگران راستگرای آمریکایی که در این نشست حضور داشته است با انتشار تصویری از ‏گینگریچ از او به‌عنوان ‏یک گزینه خوب برای پست معاونت رئیس‌جمهور یا وزارت‌خارجه آمریکا یاد کرد و نوشت که «او ‏تهدید ایران را درک کرده است» .

زوزه‌های وحشت رژیم در روزهای بعد ادامه و گسترش یافت

روزنامه حکومتی اعتماد خشم خود را از حمایت جهانی از این گردهمایی این‌گونه ابراز کرد: «در روزهایی که منطقه خاورمیانه در تب و تاب آتش جریانهای افراطی می‌سوزد، شاهزاده سعودی شال و کلاه می‌کند... در پاریس می‌رود و فریاد می‌زند ما خواهان براندازی نظام در ایران هستیم. جامعه جهانی سکوت می‌کند» (21تیر).

سیاست روز، یک روزنامه دیگر حکومتی علاوه بر اذعان به موقعیت مقاومت ایران، از انزوای جهانی رژیم و تنگ‌تر شدن حلقه تحریمها ابراز وحشت کرد و از جمله نوشت: «سران فرانسه گویی به اقدام علیه ایران اصرار دارند و در هیچ شرایطی حاضر به تغییر مواضع خود نیستند... بان‌کی‌مون سخنان قابل تاملی در باب آزمایش موشکی و مغایرت آن با روح برجام می‌گوید. آلمان که روابط نزدیکی با ایران داشته در اقدامی قابل تأمل ما را متهم به نقض توافق هسته‌یی و پنهان کاری هسته‌یی می‌کند و همچنین به محکوم‌سازی موشکی ایران می‌پردازد. کنگره بر تحریم‌های بیشتر ایران و لغو فروش بوئینگ و ایرباس تأکید می‌کند. کاخ سفید در اقدامی قابل‌توجه رفتارهای منطقه‌یی ایران را محکوم می‌سازد. آمریکا نظارت بر سپاه، جمع شدن فعالیت‌های سپاه قدس از منطقه، عدم تعامل بانکها با سپاه را شرط رویکرد کشورها و شرکتها به تعامل با ایران عنوان می‌کند» . این روزنامه حکومتی نتیجه می‌گیرد: «با توجه به این‌که آمریکا همواره از حامیان مجاهدین بوده و نیز سلطه آمریکا بر سعودی غیرقابل کتمان است، قطعاً نشست اخیر این گروه و حضور گسترده کشورهای عربی در آن برگرفته از چراغ سبز آمریکا بوده است. در همین چارچوب «نیوت گینگریچ» به‌عنوان یکی از گزینه‌های جدی معاونت دونالد ترامپ در نشست مجاهدین شرکت کرد. از نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات نیز افرادی در این نشست حضور داشتند» . (سیاست روز 21تیر) روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی نیز با آه و ناله نوشت: «نمایندگانی از آمریکا، برخی رِژیم‌های عرب و برخی کشورهای اروپایی حضور داشتند. آنچه بیش از همه حساسیت برانگیز بود، حضور «ترکی الفیصل» و سخنرانی وی در اجلاس مجاهدین بود که برای (آنها)، پیروزی بر ایران را آرزو کرد» (21تیر).

روزنامه حکومتی اعتماد (21تیر) نیز این‌گونه ابراز وحشت کرد: «حضور ترکی الفیصل در این نشست از اهمیت بسیاری برخوردار است. او به این دلیل در نشست مجاهدین در پاریس حضور یافت که سیاستهای ریاض در تضاد و تقابل بسیاری با سیاستهای جمهوری اسلامی ایران است» . شرق روزنامه دیگری حکومتی با اشاره تنگ‌تر شدن حلقه تحریمها بر گردن رژیم این‌گونه سوز و گداز کرده است: «مریم، به‌عنوان «رئیس‌جمهوری منتخب!» با هدف کسب حمایت افراد و نهادهای خارجی، از جمله بعضی اعضای کنگره آمریکا و پارلمان اروپا و مجلس اعیان پارلمان بریتانیا، به نقاط مختلف جهان سفر می‌کند» (شرق 21تیر). روزنامه حکومتی اعتماد در یک گزارش دیگر با اشاره به تشدید انزوای جهانی و منطقه‌یی نتیجه گرفت: «گردهمایی ٢٠١٦ مجاهدین در پایتخت کشوری که خود یکی از اعضای اصلی حاضر در گردونه مذاکرات هسته‌یی با ایران بوده است این‌بار با یک هدف مشخص برگزار شد: «جهان بداند که ایران با وجود توافق هسته‌یی هم‌چنان تهدیدی جدی است. جامعه جهانی به ایران پسابرجام لبخند نزند. تحریم‌ها را متوقف نکنید. به انزوای ایران پایان ندهید. فعالیت‌های ایران در منطقه را فراموش نکنید» .

وحشت به درون رژیم می‌ریزد

با تشدید شکاف درونی رژیم بر اثر ضربات سنگین سیاسی و بین‌المللی گردهمایی بزرگ مقاومت، جنگ گرگها بر سر برشام و زهر منطقه‌یی تشدید شد و ماهیت تروریستی رژیم ولایت فقیه از پس نمایشهای اعتدال نیز بیرون ریخت. روزنامه حکومتی وطن امروز با ابراز وحشت از پیامدهای این گردهمایی در عرصه سیاست، با حمله به دولت حسن روحانی نوشت: «آنان که در روزهای عملیات‌های تروریستی داعش در پاریس، مقابل سفارت فرانسه در تهران نمایش‌های سوگواری برای «قدبلندهای چشم آبی» برگزار کردند، آیا خبر دارند امسال نیز به‌رسم چندین سال گذشته، پاریس میزبان تجمع رجوی است؟ از گزینه معاون اولی دونالد ترامپ تا هیات‌های پارلمانی اروپا و برخی کشورهای عربی و سران آل‌سعود، نشست مجاهدین را به کمپین... علیه ایران تبدیل کردند! در ایران شاید افکار عمومی دیگر امیدشان را نسبت به دولت روحانی از دست داده‌اند! طی 3سال گذشته مردم ایران شاهد انفعال غیرعادی دولت روحانی و وزارت امور خارجه ظریف در مقابل آل‌سعود بوده‌اند؛ حالا تنها چند روز پس از آن که حسن روحانی خواستار مجازات سریع جوانان عامل حمله به سفارت سعودی در تهران شد، برادران سعودی محمدجواد ظریف با حضور برجسته در نشست مجاهدین، نشان دادند در مسیر دشمنی... هیچ حد و مرزی نمی‌شناسند. آنها نشان دادند حتی اگر ظریف، حسین امیرعبداللهیان را نیز برکنار کند، این موضوع مانع تشدید دشمنی آنها با ایران نخواهد شد! در همین ماجرای نشست و حضور آل‌سعود در این نشست نیز انفعال وزارت‌خارجه بسیار محسوس بوده است! چرا سر جواد ظریف در مقابل آل‌سعود پایین است؟» (وطن امروز 22تیر). در مقابل خبر آنلاین یک سایت خبری نزدیک به رفسنجانی، تحت عنوان «خود زنی نکنید»، با اشاره به گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس و ابراز وحشت تحت عنوان «پیام‌های پنهان و آشکار» آن، به باند خامنه‌ای هشدار می‌دهد که: «سیاستهای خصمانه با ایران وارد فاز حمایت و سرمایه‌گذاری روی یک جریان برانداز شده. بهتر است آنها که عزمشان را جزم کرده‌اند تا دولت روحانی را از حرکت بیندازند مراقب باشند که خروج آنها از قاعده بازی می‌تواند عواقب ناخوشایندی برای مملکت و منافع خودشان درپی داشته باشد» (21تیر) و سایت حکومتی هشدار نیوز نیز به‌نقل از آخوند موسوی لاری، در مقابل دلواپسان برجام می‌نویسد: «دولت جمهوری اسلامی این حرکت که در فرانسه یا کشورهای دیگر صورت می‌گیرد را زیر نظر دارد و مناسبات سیاسی خود را قاعدتاً تحت تأثیر این حرکات قرار نمی‌دهد» . ظاهرأ اظهارات آخوند لاری در پاسخ به هم باندی دیگری تابش عضو مجلس ارتجاع است که سایت حکومتی قم نیوز تناقض گویی‌های او را به این صورت نقل کرده است: «ایران باید اعتراض خود را از منظر دیپلوماتیک با فرانسه مطرح کند. این مسأله از نظر ما هم چندان اهمیتی ندارد، ولی در هر صورت در تعاملات ما و فرانسه تأثیرگذار است. نه تنها در این خصوص بلکه باید به آمریکا نیز در خصوص بدعهدی‌های مربوط به برجام تذکر دهیم چرا که این اتفاق در حال تسری به کشورهای اروپایی است» (قم نیوز 21تیر).

و بالاخره سایت پاسدار محسن رضایی دبیر مصلحت نظام و سرکرده قبلی کل سپاه ارتجاع، حرف آخر رژیم را که ناشی از اوج وحشت و استیصال نظام نسبت به گردهمایی بزرگ مقاومت ایران است انتشار داد. پاسدار رضایی پس از رطب و یابس بافیهای معمول، در حالی که «ظرافت دیپلوماتیک» مورد نظر آصفی برای رو نکردن «نگرانی درونی» رژیم را فراموش کرده، زبان به تهدید گشوده و نوشته است: «اگر خشمگین شویم آثاری از آل سعود باقی نخواهیم گذاشت» . (تابناک 21تیر) و آخرین واکنش در نظام مربوط به سردژخیم قوه قضاییه است که سایت حکومتی همشهری انعکاس داده است وی با سوزش از خنثی شدن توطئه‌های رژیم علیه مقاومت ایران با تکرار روضه‌های همیشگی آخوندهای حاکم گفته است: «متأسفانه مدت مدیدی است مورد حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هستند. با این حال فرانسوی‌ها به آنان اجازه برگزاری جلسات در زیر چتر حمایتی خود می‌دهند و آمریکایی‌ها نیز در این جلسات شرکت می‌کنند و در عین‌حال به عراقی‌ها نیز می‌گویند که حفظ این گروه برای ما خیلی اهمیت دارد» .

سردژخیم قضاییه آخوندها، حین سوز و گداز از مقاومت ایران به صحرای بحرانهای رژیم هم گریز زده و از جمله گفته است: «آمریکایی‌ها هیچگاه دوست ما نبوده و نخواهند بود» . وی با اشاره به فشارهای جهانی در قبال مسأله برجام و «پیوند دادن برخی مسائل دیگر از جمله توان موشکی و دفاعی» رژیم با اجرای توافق برجام اشاره کرد و افزود: در کنار ادعاهای آمریکایی‌ها، دبیرکل سازمان ملل و مقامات آلمان نیز مدعی شده‌اند که آزمایشهای موشکی ایران بر خلاف روح برجام است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1a761e9-7be2-4a67-91a5-a1544f607455"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات