728 x 90

-

تدابیر اقتصادی ژاپن

-

--
--

یورونیوز:

دولت ژاپن برای غلبه بر مشکلات اقتصادی تدابیر جدیدی اتخاذ کرده است. هم در داخل و هم در مناسبات با همسایگان قدرتمند آسیایی

دولت ژاپن صادرات اسلحه را برای صاحبان صنایع اسلحه‌سازی این کشور آزاد کرد. این تصمیم، با توجه به افزایش بدهیهای مالی ژاپن اتخاذ شده است. همزمان دو دولت ژاپن و چین تصمیم گرفتند تا از این پس برای تبادل اقتصادی به جای دلار مستقیماً از واحدهای پولی کشورشان یعنی یوآن چین و ین ژاپن استفاده کنند. این توافق در جریان سفر نخست‌وزیر ژاپن به چین به دست آمد. یوشی اکو نودا نخست‌وزیر ژاپن در این سفر گفته بود که «رشد اقتصادی چینیها فرصتی طلایی برای ژاپن و باقی کشورهای جهان است. روابط محکم و پایدار بین دو ملت ژاپن و چین برای حل بحران و مشکلات منطقه‌یی الزامی است».

پیشتر بازرگانان دو کشور ژاپن و چین ناگزیر هر بار صادرات و وارداتشان را به دلار انجام می‌دادند و سپس آن را تبدیل به ارزهای ملی می‌کردند و به این ترتیب به قیمت کالا، مازاد تبدیل واحد پولی نیز افزوده می‌شد.

ژاپن یکی از بزرگترین صادرکنندگان جهان، در حال مذاکره با هند دیگر ابرقدرت نوظهور اقتصادی آسیاست تا از این پس برای تبادل اقتصادی با این کشور نیز از واحد دیگری به جای دلار استفاده شود. نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به هند این موضوع را بررسی می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72b99f76-3d3c-4d41-a976-07b242ad598d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات